Po limuzíně třídy S, jejíž modernizovanou verzi jsme si prohlédli nedávno, prošly ekvivalentním faceliftem i odvozené luxusní kupé a kabriolet. V rámci modernizace pro modelový ropk 2018, kterou si budeme moci prohlédnout na autosalonu ve Frankfurtu, se zapracovalo na motorech, výbavě a infotainmentu. Designové změny pozná jen velmi pozorné oko.
S verzí S500 už nepočítejte, protože ta má nyní ve třídě S hybridní šestiválec. Nový základní osmiválec se jmenuje S560, má objem 4,0 l a pochází z kupé AMG GT. Nabízí výkon 345 kW (463 k) a točivý moment 700 Nm. Můžete si ho objednat i s pohonem všech kol, standardem je nová devítistupňová dvouspojková převodovka. Pokud byste přeci jen chtěli šetřit, do S Coupé si můžete objednat šestiválec 3,0 l ve verzi S450 4Matic. Má výkon 270 kW (367 k) a točivý moment 500 Nm. V kabrioletu šestiválec není k dispozici.
Mnohem zajímavější jsou verze AMG. S 63 AMG 4Matic+ má osmiválec 4,0 l o výkonu 612 koní a točivém momentu 900 Nm, fajnšmekr jistě ocení pokračující nabídku dvanáctiválce ve verzi S 65 AMG. Ta si ponechává výhradně pohon zadních kol a má výkon 630 koní. Točivý moment dvanáctiválce je podle tradice omezen na 1000 Nm. Není bez zajímavosti, že zatímco dvanáctiválec potřebuje k akceleraci na 100 km/h 4,1 sekundy, osmiválci S 63 stačí 3,5 s.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz S 500 Cabriolet: a nic víc vás nezajímá
Do třídy S Coupé a Cabrio zamířila spousta technologií, které známe z již dříve představených Mercedesů, ať už je to nový volant s dotykovým ovládáním nebo systém COMAND s obrazovkou propojenou s kapličkou přístrojů o úhlopříčce 12,3 palce a rozšířenými funkcemi.
Modernizovaný kabriolet a kupé třídy S mohou mít všechno, na co si u Mercedesu vzpomenete. Základní výbava bývá sice bohatá a rozhodně dostanete vše, co můžete ke spokojenému životu potřebovat. Ale počítá se s tím, že i tak budou klienti připlácet za lepší sedačky, různé barevné kombinace, individuální doplňky a větší kola. Prodej bude zahájen na podzim.