Hranatější karoserie, téměř rovně useknutá záď… I když Mercedes tvrdí, že nová třída GLB je něco mezi GLA a GLC, nám hodně připomíná vřele přijatou třídu GLK, jejíž výroba skončila před čtyřmi lety. Koncept má na délku 4634 mm, široký je 1890 mm a výška činí 1900 milimetrů. S rozvorem 2829 mm přesně zapadá mezi své sourozence: u stylového GLC činí tato hodnota 2873 mm, u kompaktního GLA pak 2699 mm. Jak je u Mercedesu zvykem, rozměry ani design konceptu se od sériového provedení příliš lišit nebudou.
Interiér je až na použité exotické materiály relativně střízlivý. Však také vychází z architektury nové třídy B. Prakticky totožně vypadají kruhové výdechy ventilace, středový tunel i ovládací prvky. Rozdílem jsou dekorace připomínající frézovaný hliník. Zatímco v přední části není vnitřek GLB příliš šokující, vzadu najdeme věci nečekané. Za druhou řadou sedadel se nachází ještě řada třetí. Druhá řada je posuvná v rozsahu 140 mm a její opěradla mají nastavitelný sklon v osmi krocích. Přístup na dvě zadní sedadla má být velmi pohodlný díky funkci Easy Entry, tedy sklopení opěradel druhé řady a vyklopení celého složeného sedadla směrem vpřed.
Koncept GLB pohání 224koňový přeplňovaný benzinový čtyřválec M 260, který známe z řady jiných Mercedesů, například nové třídy A. V ní je k mání i ve slabším provedení s výkonem 140 kW (190 k). Dá se téměř s jistotou čekat, že sériová verze nabídne i další již známé motory, tedy benzínovou třináctistovku s výkonem 80 až 120 kW i diesel 1,5 s 85 kW. A podle všeho se můžeme těšit i na ostrou verzi AMG o výkonu 225 kW (306 k). V přípravě je také hybridní verze s možností dobíjení ze zásuvky, která využije benzinový dvoulitr a dva elektromotory.
Sériové provedení Mercedesu GLB bude představeno již v letošním roce na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej začne krátce poté.