Pro velké Mercedesy AMG vždycky platilo, že mají příliš mnoho výkonu na zadní nápravě. Utvářelo to ale jejich celkový charakter a prodejci pneumatik majitelům ochotně vystavovali zlaté členské karty. Tomu bude zřejmě konec, protože nová generace Mercedesu E63 AMG dostane výhradně pohon všech kol.
Čtyřkolka se objevila už v minulé generaci, ale byla za příplatek. U Mercedesu se nakonec rozhodli nasadit do modelu E63 AMG pohon všech kol 4Matic standardně. Bude mít ale jednu zajímavou funkci: Drift Mode. Podobně jako nový Ford Focus RS i nový Mercedes E63 AMG usnadní řidiči pohazování zadkem. Navíc koncepce Mercedesu je k tomu mnohem vhodnější.
Program pro driftování bude obsažen v režimech systému ESP a řidič si ho zvolí prostým otočením ovladače. Elektronika odpojí pohon přední nápravy a pošle téměř veškerý dostupný výkon na zadní kola. Stabilizační systém pak řidiči pomůže se v driftu udržet.
Novou generaci Mercedesu E63 AMG má pohánět dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tím pádem končí. Automobilka ale nabídne dvě verze. Základní bude mít výkon okolo 426 kW (580 koní), silnější E63 AMG S se s výkonem dostane přes mabickou hranici 600 koní, píše britský Autocar.
Podle Mercedesu zvládne nový model zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlost bude standardně omezena na 250 km/h s tím, že půjde za příplatek omezovač posunout na 300 km/h.