Nová generace třídy G je po všech stránkách výrazně lepší. Je lehčí, pohodlnější, lépe zvládá roli silničního SUV a je samozřejmě také rychlejší. Nejlépe to je vidět na vrcholné verzi AMG 63, představené zhruba před rokem. Novinka dostala čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 430 kW (585 k) a schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Jak je na tom s reálnou dynamikou, to nedávno vyzkoušeli v Rusku, kde si pro srovnání vzali generaci předchozí.
Původní Mercedes-Benz G 63 AMG se představil v roce 2012. Přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru zpočátku nabízel 400 kW (544 k) a 760 Nm. Tahle verze zvládla sprint na 100 km/h za 5,4 s. Na videu se ale prezentuje provedení po faceliftu z roku 2015, kdy osmiválec posílil na 420 kW (571 k), takže je trochu rychlejší. Na lehčí a silnější novou generaci to samozřejmě nestačí.
Řidič nové třídy G sice na startu trochu zaspal, ale během zhruba čtyř stovek metrů nové AMG ztrátu dohnalo. V cíli, což v tomto případě byla vzdálenost půl míle (805 m), už bylo o půl sekundy dříve s konečnou rychlostí 207 km/h. Pro nás je zajímavá naměřená hodnota sprintu na čtvrt míle (402 m), protože díky našemu archivu můžeme novou třídu G ve verzi AMG 63 porovnat s některým z dříve testovaných aut.
Na videu potřebovalo AMG G 63 pro tuhle disciplínu zhruba třináct sekund, což tento vysoký, neaerodynamický a pořád poměrně těžký automobil řadí na úroveň třeba Audi RS 5, které v našem testu vykázalo čas 12,5 s. A to je poměrně slušná vizitka. Ani AMG C 63 S Coupé by pak s časem 12,2 s nové ostré třídě G moc neujelo. Naopak souboj s Audi SQ7 by byl vyrovnaný, protože tohle naftové SUV zvládlo během našeho měření akceleraci na čtvrt míle za 13,1 s.
Nový Mercedes-AMG G 63 už je dostupný také na našem trhu. Případní zájemci na něj budou potřebovat minimálně čtyři miliony.