Tento týden je docela bohatý na zajímavé kombíky. Po včerejším představení nového BMW řady 5 Touring přichází Mercedes-Benz s kombi třídy E ve vrcholném provedení E63 AMG. Jak už bylo oznámeno dříve, vůbec poprvé je kombi E63 AMG dostupné jen s pohonem všech kol. Ale jak je dnes v módě, má i tenhle velký kombík tzv. „driftovací režim“.
Jak to funguje? Mercedes E63 AMG dostal novou generaci pohonu všech kol 4Matic, který by se dal stručně popsat jako „obrácený Haldex“. Síla putuje primárně na zadní kola a v případě potřeby se připojí ta přední. Driftovací režim (dostupný v silnějším provedení E63 AMG S) pak přední nápravu na přání řidiče odpojí úplně.
O pohon se stará modernizovaný přeplňovaný osmiválec 4,0 l, který známe třeba ze sportovního kupé Mercedes-AMG GT. V „základním“ provedení E63 AMG má tento motor výkon 420 kW (571 k) a točivý moment 750 Nm. Kombi s ním akceleruje z nuly na 100 km/h už za 3,6 sekundy.
Doporučujeme: Podívejte se, jak zrychluje Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ z nuly na 260 km/h
Silnější Mercedes-Benz E63 AMG S dostal stejný motor naladěný na výkon 450 kW (612 k) a točivý moment 850 Nm. Akcelerace na 100 km/h mu trvá 3,5 s a pokud si připlatíte, Mercedes vám posune omezovač rychlosti na 290 km/h. Obě auta mají standardně devítistupňový automat a systém vypínání poloviny válců.
Ačkoli se jedná o rodinné kombi s objemem kufru 640 litrů (po sklopení zadních sedaček až 1820 litrů), nechybí ve výbavě prvky jako aktivní silentbloky motoru, adaptivní vzduchový podvozek, vypínatelná stabilizace, již zmíněný driftovací režim, samosvorný diferenciál na zadní nápravě nebo příplatkové karbon-keramické brzdy.
Poprvé se Mercedes-AMG E63 Combi ukáže na autosalonu v Ženevě, kde Mercedes-Benz zveřejní i cenu. Prodej tohoto jistě praktického a užitečného rodinného kombi s tabulkovou spotřebou 9,1 litru na 100 km bude zahájen v červnu.