McLaren Elva nemá čelní sklo. Na posádku ale nefouká díky chytrému triku

1 nový názor
  • McLaren Elva je konkurentem pro Ferrari Monza SP1/SP2 a Aston Martin V12 Speedster

  • Jde o poctu dávnému monopostu McLaren Elva M1A

  • Vznikne pouze 399 kusů s cenovkou přes 42 milionů korun

V poslední době jsem byli svědky představení hned několika otevřených supersportovních automobilů bez čelního okna. Jako první svůj speedster představilo Ferrari, posléze McLaren v reakci právě na maranellské modely, a nedávno své želízko do ohně odhalil také Aston Martin. McLaren se však oproti konkurenci může pochlubit jedním velmi chytrým „fíglem“.

Systém Active Air Management umožňuje komfortní jízdu v McLarenu Elva i bez čelního okna, za nímž je posádka otevřeného vozu normálně chráněna před náporem větru. Názorně to ukazuje připojené video.

McLaren Elva je poctou závodním monopostům 60. let minulého století
Elva zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy a na 200 km/h je za 6,7 sekundy

Proud vzduchu je ve spodní části vozu nasáván malým otvorem v karbonovém nárazníku a následně prostřednictvím vnitřního potrubí vychází pod úhlem 120 stupňů z kapoty jakoby proti směru jízdy. Vzduch směřující na posádku tak do proudu vzduchu vycházejícího z kapoty narazí. Výsledným efektem je větrná kapsle, která až do rychlosti cca 110 km/h zaručuje, že v interiéru nejsou žádné větrné turbulence.

Koenigsegg s tříválcem i Aston Martin bez skla. Unikátní stroje měly šokovat Ženevu
Přečtěte si také:

Koenigsegg s tříválcem i Aston Martin bez skla. Unikátní stroje měly šokovat Ženevu

McLaren Elva je poctou závodním monopostům 60. let minulého století. Vznikne v počtu 399 kusů s cenovkou přes 42 milionů korun. Speedster představený na podzim roku 2019 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy a na dvounásobnou rychlost se dostane za 6,7 sekundy, což je rychleji než McLaren Senna, s nímž sdílí pohonnou jednotku.

  • Našli jste v článku chybu?