V poslední době jsem byli svědky představení hned několika otevřených supersportovních automobilů bez čelního okna. Jako první svůj speedster představilo Ferrari, posléze McLaren v reakci právě na maranellské modely, a nedávno své želízko do ohně odhalil také Aston Martin. McLaren se však oproti konkurenci může pochlubit jedním velmi chytrým „fíglem“.
Systém Active Air Management umožňuje komfortní jízdu v McLarenu Elva i bez čelního okna, za nímž je posádka otevřeného vozu normálně chráněna před náporem větru. Názorně to ukazuje připojené video.
Proud vzduchu je ve spodní části vozu nasáván malým otvorem v karbonovém nárazníku a následně prostřednictvím vnitřního potrubí vychází pod úhlem 120 stupňů z kapoty jakoby proti směru jízdy. Vzduch směřující na posádku tak do proudu vzduchu vycházejícího z kapoty narazí. Výsledným efektem je větrná kapsle, která až do rychlosti cca 110 km/h zaručuje, že v interiéru nejsou žádné větrné turbulence.
McLaren Elva je poctou závodním monopostům 60. let minulého století. Vznikne v počtu 399 kusů s cenovkou přes 42 milionů korun. Speedster představený na podzim roku 2019 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy a na dvounásobnou rychlost se dostane za 6,7 sekundy, což je rychleji než McLaren Senna, s nímž sdílí pohonnou jednotku.