Mazda3 se dočká ostré verze s přeplňovaným motorem o objemu 2,5 litru. Těšíte se?

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nová Mazda3 se dočká sportovní verze 

  • Dobrou zprávou je fakt, že automobilka preferuje zvýšení výkonu pomocí spalovací jednotky, nikoliv pomocí elektromotorů

  • Jenže z toho pramení potenciální problém vysokých emisí a tudíž nejistota prodeje takového vozu na evropském trhu 

Nová Mazda3 nabízí v rámci kategorie hatchbacků nižší střední třídy výborné jízdní vlastnosti. Jenže v současnosti jsou k dispozici jen poměrně slabé (i když velké) motory, což v blízké budoucnosti alespoň trochu vylepší nový čtyřválec Skyactiv-X. Nicméně i ten nabídne „jen“ 133 kW (181 k). Zájemci o něco ještě rychlejšího by si mohli přijít na své zhruba za dva roky, kdy by se mělo objevit provedení s výkonem zhruba 184 kW (250 k).

Píše to britský Autocar s odkazem na vedoucího projektu Mazda3, kterým je Kota Beppu. Celý projekt ostrého japonského hatchbacku zatím ještě nebyl schválen, údajně jde ale jen o formalitu. Jak Kota Beppu řekl Autocaru, zájem o takový vůz opravdu existuje – a navíc na důležitých trzích, jakými je ten americký nebo domácí japonský.

Nová Mazda3 dorazila na český trh. Nabízí skvělý podvozek, ale zatím pouze dva motory
Přečtěte si také:

Nová Mazda3 dorazila na český trh. Nabízí skvělý podvozek, ale zatím pouze dva motory

Dobrou zprávou budiž skutečnost, že Mazda chce jít za vyšším výkonem cestou výkonnější spalovací jednotky, nikoliv instalací hybridního pohonu. Automobilka ve svém portfoliu má přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, který se zdá být nejpravděpodobnější možností. Autocar také slibuje pohon všech kol. Zmíněný motor disponuje točivým momentem 420 Nm, což by pro lehkou Mazdu3 bylo na přední nápravě moc. Zajímavé je, že Mazda u svého hatchbacku sází výhradně na torzní příčku na zadní nápravě, a to i v případě čtyřkolek.

Kota Beppu dále upozornil na spíše civilnější zaměření této sportovní Mazdy3. Prioritou bude pořád denní použitelnost a komfort, ačkoliv vůz bude rychlý. Tuhle strategii razí Mazda u svých aut dlouhodobě (například nová generace Mazdy3 dostala kvůli komfortu pneumatiky s vyšším profilem) a přesto jsou modely značky chváleny za výborné jízdní vlastnosti.

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi
Přečtěte si také:

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Autocar uvádí, že by Mazda3 s výkonem zhruba 250 koní mohla dostat zelenou do dvou let. Představa takového vozu je opravdu lákavá, jenže pro evropské zájemce je zde jeden zásadní problém.

Zmíněný přeplňovaný motor se v Evropě kvůli emisním limitům neprodává a protože se předpisy budou ještě dále zpřísňovat, je velmi pravděpodobné, že se sportovně střižená Mazda3 v této podobě na místní trhy vůbec nedostane. Bohužel.

Mato (neregistrovaný)
Když se tady prodávají zvířata z řad amg a podobně, proč to 2.5 motor od Mazdy nedá? Nechápu
  • Našli jste v článku chybu?