Mazda MX-5 Speedster a MX-5 RF Kuro jsou koncepty pro SEMA 2016

02.11.2016
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Mazda MX-5 Speedster Evolution váží jen 891 kg

  • MX-5 RF Kuro vychází ze speciálu pro MX-5 Global Cup

  • Se sériovou výrobou se bohužel nepočítá

Své koncepty přivezla na tuningovou show SEMA 2016 také japonská automobilka Mazda. Konkrétně tu vystavuje dva upravené modely MX-5, které patří na americkém trhu mezi velmi oblíbené a pro automobilku naprosto klíčové (aspoň co se prodejních čísel týče). Jedním je kupé MX-5 RF Kuro a druhým velmi zajímavý Speedster, který navazuje na tradici speedsterů z předešlých let.

Mazda MX-5 SEMA (6) Koncept MX-5 RF Kuro si půjčuje techniku, podvozek a brzdy ze závodní MX-5. Má i upravený výfuk a přepracovaný interiér
Mazda MX-5 SEMA (9) Speedster Evolution je zase o kus lehčí, nyní ukáže na váze pouze 891 kg. Nechybí větší kola, snížený podvozek a hlasitější výfuk

Mazda MX-5 Speedster Evolution je především o odlehčování. Proti předchozímu Speedsteru se podařilo konstruktérům Mazdy snížit hmotnost o dalších 45 kg, takže auto nyní váží pouze 891 kg. Celkem je Speedster o 158 kg lehčí než sériová Mazda MX-5 se stahovací látkovou střechou.

Doporučujeme: Dlouhodobý test Mazda6 Wagon G 192 AT: Měření výkonu na brzdě

Speedster má také otevřený závodní výfuk a odlehčená 17" kola RAYS 57 jsou vystrčená o 40 mm ven na každé straně. Nechybí samozřejmě nastavitelný podvozek, který byl pro účely výstavy snížen na co nejnižší stupeň. Díky výraznému odlehčení nepotřebuje MX-5 Speedster větší brzdy, používá proto sériový brzdový systém.

Koncept Mazda MX-5 RF Kuro je jakýsi mix kupé-kabrioletu s pevnou střechou a speciálu pro sérii MX-5 Global Cup. Ze závodního auta přebírá koncept Kuro podvozek a brzdovou sadu a nemůže chybět upravený interiér s centrálním digitálním displejem. Samozřejmostí je upravený výfukový systém, který podle Mazdy přidává asi 7 koní výkonu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?