Jedno z mnoha letošních výročí se týká také značky Maybach, která si připomíná sto let od uvedení prvního sériového modelu, W3. Dnes už sice Maybach nepůsobí jako samostatný výrobce, nýbrž jako část automobilky Mercedes zaměřená na luxusnější verze běžných modelů, ale to nic nemění na skutečnosti, že by aktuální výročí nemělo zůstat bez povšimnutí. Právě proto přichází Edition 100.
Nová limitovaná edice se týká modelů Mercedes-Maybach S a Mercedes-Maybach GLS. Od každého vznikne v tomto provedení sto kusů. Na pohled se od „obyčejných“ Maybachů liší ručně lakovanou karoserií kombinující stříbrný a modrý odstín. Součástí výbavy jsou také všudypřítomná loga „Edition 100“. Najdete je například na zadních sloupcích karoserie, na středech kol nebo v interiéru. Disky mimochodem dostaly novou šedou barvu. Interiér je čalouněn světlou kůží z programu Designo.
Techniky se výroční edice nijak nedotkla. Maybach GLS Edition 100 tak má pod kapotou uložený přeplňovaný osmiválec o výkonu 557 koní, Maybach S Edition 100 se spoléhá na luxusní klasiku v podobě vidlicového dvanáctiválce naladěného na 612 koní. Objednávky na Edition 100 začne automobilka přijímat ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, první hotové vozy by měly k dealerům dorazit začátkem příštího roku.
Edition 100 ale není jedinou připomínkou aktuálního výročí značky Maybach. Zájemci mohou také sáhnout po celé řadě dalšího příslušenství vyrobeného v nejlepší možné kvalitě. K dispozici tak jsou například výroční skleničky na šampaňské nebo dokonce luxusní pero lakované stejnou modrou, jakou najdete na automobilech, a navíc osázené stovkou diamantů.
Automobilová historie značky Maybach se začala psát už v roce 1919, kdy byl postaven první vůz s označením W1. Do sériové výroby se ale nedostal. Pod označením W2 vznikl motor, který měl dostat holandský luxusní model Spyker 30/40, ale z tohoto projektu sešlo. Karl Maybach se proto rozhodl, že postaví vlastní vůz, aby tisícovku objednaných motorů W2 využil. Sériový model Maybach W3 se představil v roce 1921 v Berlíně. Jeho šestiválec o objemu 5740 cm3 disponoval výkonem 70 koní. První sériový Maybach vznikl v počtu 305 kusů.