Zájemci o rychlé SUV Maserati Levante měli zatím možnost pořídit si pouze šestiválce. Nyní ale italská automobilka patřící pod koncern FCA představila vrcholné provedení svého SUV Levante, které dostalo osmiválec 3,8 l se dvěma turbodmychadly. Motor se montuje u Ferrari v Maranellu. Dosahuje výkonu 440 kW (598 k) a točivého momentu 730 Nm.
Maserati Levante Trofeo s ním akceleruje i díky pohonu všech kol na 100 km/h za 3,9 sekundy a rozjede se na 300 km/h, kde ho zarazí omezovač. Lamborghini Urus tak získalo docela vážného soupeře. Podobných čísel se musí bát i Porsche Cayenne Turbo S. Zatím se nezdá, že by byl o Maserati Levante nějak velký zájem, ale třeba to právě verze Trofeo změní.
Doporučujeme: Lamborghini Urus je nejrychlejší SUV na českém trhu. A jedno z nejdražších
Maserati Levante Trofeo jezdí na přeladěném a sníženém sportovním podvozku a kovaných 22" kolech. Automobilka se chlubí rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50/50 a nejnižším těžištěm ve své třídě. Masivní brzdy a sportovní pneumatiky mají zaručit brzdnou dráhu jen 34,5 m ze 100 km/h.
Maserati uvádí, že tohle SUV má poměr hmotnosti a výkonu 3,6 kg na koně, což by naznačovalo pohotovostní hmotnost 2124 kg. Žádná muší váha to tedy nebude. Podle očekávání nabídne Maserati široké možnosti individualizace a bohatou základní výbavu. Prodej bude zahájen v průběhu léta a první vozy snad dorazí k zákazníkům ještě do konce roku.
Nicméně prodeje celého modelu Levante nejdou automobilce tak, jak si původně představovala. Z očekávaných desítek tisíc vozů ročně se na evropském trhu prodalo loni jen 5700, na důležitém trhu v USA dokonce jen 5500.