Sami nechápeme, proč Toyota nahradila legendární jméno Corolla Aurisem, aby ho teď zase z trhu stáhla a vrátila Corollu. Každopádně na podzimním autosalonu v Paříži, který stále více značek začíná úplně ignorovat, se představí nová generace Toyoty Corolla. Ta zamíří na evropský trh v karoserii hatchback (v Ženevě jsme ho ale mohli vidět jako Auris) a také jako kombi. Fotky kombíku pojmenovaného jako Touring Sports nyní Toyota ukazuje oficiálně.
Toyota Corolla kombi má rozvor dlouhý 2700 mm a podle automobilky má největší prostor vzadu ve své třídě. Zejména na srovnání s Octavií Combi jsme docela zvědaví. Základní objem kufru po plato je 598 litrů, údaj po sklopení sedadel zatím automobilka neuvádí. Slibuje ale velkou variabilitu a spoustu praktických odkládacích přihrádek.
Doporučujeme: Test ojetiny Lexus CT 200h
Nabídku motorizací tvoří přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 116 koní a dvě hybridní verze. Ta základní má osmnáctistovku o výkonu 122 koní. Vlastně se jedná o systém známý z Priusu, Aurisu Hybrid nebo Lexusu CT 200h. Druhou možností ale bude úplně nový hybrid s benzinovým dvoulitrem o výkonu 180 koní. Právě tyto hybridní verze mají nahradit diesely, které už v Auris...ehm, pardon, Corolle kombi nekoupíte.
Zajímavostí je, že všechny motorizace dostanou vzadu nezávislé zavěšení multilink, zatímco konkurence už ve velkém přechází na vlečené nápravy s torzní příčkou. Doufejme, že nadějnou koncepci podvozku Toyota doplní také dobrým odladěním tlumičů (mohou být i adaptivní) a hlavně slušným řízením.
Nové kompaktní Toyoty používají modulární platformu TNGA, konkrétně její verzi GA-C pro segment C, kam spadá i nová Corolla. Více informací se dočtete v přiložené tiskové zprávě: