Lynk&Co 01 je čínská Dacia automobilky Volvo. Její SUV chce dobýt evropský trh

20.10.2016
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Čínské SUV Lynk&Co 01 bude neustále připojené k internetu

  • Značka chce provést revoluci v chápání vlastnictví auta

  • Pod kapotou je technika od Volva

Automobilky Volvo a Geely založily novou značku. Jmenuje se Lynk&Co a její produkty mají zapůsobit na evropské zákazníky vedle ceny také konektivitou, kvalitou a revolučním pojetím vlastnictví vozu. První model nově založené značky se jmenuje Lynk&Co 01. Je to 4,6 m dlouhé SUV, které stojí na platformě připravovaného Volva XC40.

S příštím Volvem XC40 sdílí předsériový koncept čínského SUV pro evropské zákazníky řadu technických celků včetně motorů. Pod kapotou má přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 l nebo tříválcovou patnáctistovku. Počítá se i s hybridním systémem, který může mít elektromotory na přední i zadní nápravě. Převodovka je šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková se samočinným řazením.

lynk01 (17) Hlavním lákadlem má být konektivita. Vznikne i síť pro sdílení vašeho auta s ostatními, za což budete dostávat peníze
lynk01 (7) Platformu čínského SUV Lynk 01 najdeme i v připravovaném Volvu XC40. Motory jsou také od Volva a v plánu je i hybridní pohon

Vývoj a návrh vozu probíhal ve Švédsku v designérském a vývojovém centru automobilky Geely, která Volvo vlastní. Pokud jde o důležité funkce nového SUV s krátkým označením 01, jedním z nich je například neustálé připojení auta k internetu. Auto bude také možné snadno sdílet s ostatními, pochopitelně za úplatu. Jsme velmi zvědavi, jak ochotně budou majitelé tuto možnost využívat.

Automobilka Lynk plánuje další dva modely s označením 02 a 03. Bude to kompaktní sedan (nejsme jisti, zda je to zrovna pro evropský trh nejlepší nápad) a kompaktní crossover (to je naopak nápad vynikající). Výroba aut bude probíhat v Číně a automobilka má poměrně smělé ambice. Chce brát na evropském trhu zákazníky značkám Mercedes-Benz a BMW.

lynk01 (8) Lynk&Co 01 se bude prodávat přes internet, značka nepočítá s tradičními showroomy

Cenu nového čínského SUV má udržet v atraktivní hladině především online prodej. Značka nebude mít klasické showroomy. To údajně ušetří až 25 % nákladů. Pokud jde o servis, servisní partneři vyzvednou vůz u klienta, takže ten se vlastně nebude muset o nic starat. Na rozdíl od konkurence nebude mít auto jednu základní cenovku a pak široký seznam příplatků. Verzí s pevnými položkami výbavy bude minimum, což ušetří logistické náklady.

Pro modely značky Lynk se připravuje vlastní online digitální platforma, která ovšem bude volně přístupná vývojářům třetích stran. SUV Lynk&Co 01 přijde na evropský trh v roce 2018.

 

Matěj Mareček (neregistrovaný)
Trošku zepředu připomíná Porsche Macan, ale vypadá dobře:)
  • Našli jste v článku chybu?