Luxusním ojetinám se v pandemii daří. Loni se jich prodalo o 40 procent víc

25.03.2021
8 nových názorů
Autor: Mercedes-Benz

Za poslední rok, který od března loňského roku ovlivňuje koronavirová pandemie a s ní spojené restrikce a omezení, je zjevný zvláštní paradox. Klesl počet prodaných aut v nejběžnějších cenových relacích v rozmezí od 100 tisíc korun do půl milionu. Naopak se zvýšil zájem o nejlevnější auta, ale i o luxusní vozy, kterých se prodalo o 40 % více než před rokem. Vyplývá to z analýzy prodejů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Zájem o dražší vozy se projevil na vzorku řádově čtyřiceti tisíc prodaných aut v době od března 2020 do února 2021. Jde samozřejmě o auta prodaná v drtivé většině on-line. „Nejvíce rostl prodej aut v ceně přes milion korun, kterých jsme prodali o 40 % více, než ve stejném období před rokem. Lidé za ně u nás během trvající pandemie Covid-19 utratili 330 milionů korun. Zájem byl i o vozy v cenovém segmentu 500 tisíc až 1 milion korun, těch se prodalo téměř 2800 za 1,9 miliardy korun.,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Stejně tak vzrostl zájem o nejlevnější vozy v pořizovací ceně do 50 tisíc korun. Zákazníci taková auta pořizují zpravidla jako druhá do rodiny a využívají je jako takzvané „mobilní roušky“. „Strach z nákazy koronavirem, ale i stále značně omezené možnosti veřejné dopravy, které dopravci, ale i krajské samosprávy i nadále omezují, vedou zákazníky k pořízení levného alternativního způsobu dopravy,“ doplňuje Topolová.

Naopak u aut, která byla doposud těmi nejčastěji prodávanými, tedy v pořizovacích cenách od 50 tisíc do půl milionu je patrná určitá stagnace. Během roku trvající pandemie se jich prodalo téměř 31 tisíc v celkové hodnotě přesahující sedm miliard korun, tedy přibližně o miliardu méně, než ve stejném období před rokem. „U střední třídy je patrný určitý trend odložené spotřeby. Lidé, kteří plánovali obměnu vozového parku, s ní zatím vyčkávají a udržují svá současná auta. Je to vidět i na zvyšujících se cenách náhradních dílů a servisu obecně, ale i relativně dlouhé čekací doby na nová auta“ vysvětluje současnou situaci na trhu Topolová.

Mezi nejdražší prodané vozy v síti AAA AUTO během posledního roku patřily například zánovní  Mercedes-Benz G63 AMG s 11 tisíci km a cenou 4.990.000 korun, který byl online prodán do zahraničí, nebo Mercedes-Benz GLE 53 AMG Coupé s 18 tisíci km a cenou 2 700 000 korun a BMW X7 M50d s 12 tisíci km za 2 570 000 korun.

Vrábel (neregistrovaný)
Jsem rád, že už v autobazarech jsou auta, kterým se nedá říkat šrot, že tam jsou lepší ojetiny, který jsou po prvním majiteli
Ivan L. (neregistrovaný)
Není divu, dnes se nedá koupit fung nové auto, jedině ojetina. A taky už hlavně dávno neplatí, že by v bazarech byly jenom sr..ky auta
KroupaJan (neregistrovaný)
S tím souhlasím, bazary jsou teď dost plný aut, který mají hodně co nabídnout, ať už jsou zánovní nebo třeba jen jeden rok ojeté. Bez auta v dnešní době člověk nemá moc šanci, takže to chce určitě vybrat nějaké ojeté auto v lepší kategorii.
Jaromír Klasna (neregistrovaný)
Odložená spotřeba je hezká věc, ale inflace peníze výrazně znehodnocuje, proto si myslím, že je lepší peníze investovat a kdo je nemá, tak ten si pak pořídí auto na úvěr příp. leasing, ale za mě bych to koupil v hotovosti hezky a bylo by.
Ladislav (neregistrovaný)
Já jsem si kvůli pandemii a restrikcím v cestování pořídil zánovní peugeot 5008 a jsem vysmátej. 7 míst k sezení, nebo 5 a luxusní prostor, takže nemám co bych vytknul, docela jsme to s tím vychytali, řekl bych
David Borek (neregistrovaný)
To jste určitě dobře udělal, protože i když se patrně letiště zavírat nebudou, je pořád jednodušší být sám svýho času a dopravy pánem, i s autem se dá do zahraničí. Uvažuju o něčem podobném, protože na letadlo už spoléhat nechci.
Malecký V. (neregistrovaný)
Nákup auta bych neodkládal, jak avizují všude zdražování, musím si sám s výměnou vozu v autobazaru pospíšit.
Václav Brázda (neregistrovaný)
Já jsem za to připlatit si za lepší auto, které má lepší výbavu a je bezpečnější než nějaká dvacetiletá ojetina, která sice možná stojí málo, ale cena za zdraví a život je příliš vysoká
  • Našli jste v článku chybu?