Automobilka Lotus představuje docela často různé verze svých modelů. Například v létě minulého roku dorazila Evora GT430 coby nejvýkonnější silniční Lotus v historii, o něco dříve jsme se dočkali pro změnu Evory ve speciální edici odkazující na filmový Esprit, se kterým jezdil James Bond. Dnes tu máme další Evoru v novém provedení. Nese označení GT410 Sport.
Novinka má za úkol vyplnit mezeru mezi civilnější variantou Sport 410 a vrcholnou GT430, ze které si bere některé prvky především s ohledem na aerodynamiku a vyšší přítlak. Ten oproti verzi Sport 410 narostl o plných padesát procent. Nové provedení také dostalo do standardní výbavy karbonovou střechu a výklopný kryt motoru. Díky tomu se v základu snížila hmotnost o 28 kg.
Doporučujeme: Lotus 7 slaví 60 let. Jako Caterham se vyrábí dodnes
Lotus je ale typický snahou nabízet co možná nejlehčí auta, takže i zde si můžete připlatit za dodatečnou odtučňovací kúru. Za 7300 eur lze pořídit titanový výfuk, který ušetří 10 kg, další možností jsou příplatkové nastavitelné tlumiče Öhlins TTX. Ty stojí stejně jako výfuk a v praxi znamenají úsporu 13 kg. Hmotnost tak může klesnout až na 1256 kg.
O pohon se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, naladěný na 306 kW (416 k) a 420 Nm. Zájemci mohou vybírat mezi manuální i automatickou převodovkou. Automat je při sprintu z nuly na 100 km/h o něco málo rychlejší (4,1 s vs. 4,2 s), ale má menší maximální rychlost (275 km/h vs. 305 km/h). S manuálem zároveň dostanete samosvorný diferenciál.
Základní cena Lotusu GT410 Sport činí na německém trhu 110 900 eur, tedy v přepočtu necelé tři miliony korun.