Lotus představil další novinku. Tentokrát je to specialita, kterých vznikne jen 25

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Lotus už v minulosti představil celou řadu různých specialit odvozených od známých modelů 

  • Teď přichází další v podobě Exige Cup 430 Type 25

  • Automobilka touto edicí vzpomíná na speciál Lotus Type 25

Automobilka Lotus se v posledních měsících činí a představuje jednu novou verzi svých známých modelů za druhou. Možná si vzpomenete na model Evora GT410 ze začátku letošního roku, případně na Elise Cup 260 z loňského podzimu. Teď přichází další britská novinka: limitovaná edice, která připomíná úspěšný monopost F1 Lotus Type 25.

Doporučujeme: Lotus představuje další verzi modelu Evora. GT410 Sport zvládne až 305 km/h

Lotus Type 25 se objevoval na okruzích seriálu F1 v letech 1962 až 1967 a dosáhl zajímavých úspěchů. Za připomenutí ovšem stojí jiná skutečnost. Type 25 stál u zrodu samonosného monokoku, což je řešení, které výrazně proslavilo Colina Chapmana. Lotus Exige Cup 430 Type 25 na tento vůz odkazuje zejména barevným provedením, kdy jsou dostupné odstíny Lotus Racing Green a Old English White.

Výraznějšími úpravami prošla také aerodynamika, a to v zájmu zvýšení přítlaku. Výsledkem je 220 kg, přičemž na přední nápravě je generován přítlak 100 kg a na zadní i díky obrovskému křídlu o dvacet kilogramů víc. Vůz zároveň dostal nová kola a pneumatiky o rozměru 215/45 ZR17 vpředu a 285/30 ZR18 vzadu. Interiér nabídne karbonová sedadla čalouněná Alcantarou, karbonové dekory a historický detail v podobě dřevěné hlavice řadicí páky.

Doporučujeme: Lotus 7 slaví 60 let. Jako Caterham se vyrábí dodnes

Zdrojem hnací síly je atmosférický šestiválec Toyota o objemu 3,5 litru. Nejvyšší výkon je 316 kW (430 k), točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm. Samozřejmostí je manuální převodovka, pohon všech kol a nízká hmotnost. Ta se pohybuje těsně pod hranicí 1,1 tuny. Zrychlení z nuly na 100 km/h proto proběhne za 3,3 s a nejvyšší rychlost je 290 km/h.

Lotus slibuje u modelu Exige Cup 430 Type 25 nevšední „analogový“ řidičský zážitek, jaký na otevřených okreskách údajně s jiným automobilem nezažijete. Dá se tomu věřit. Třeba i proto, že na autě najdete také tlumiče nastavitelné ve 24 krocích, stabilizaci lze nastavit ve čtyřech režimech a kontrola trakce nabídne rovnou šest režimů.

Zájemci by neměli otálet, Lotus vyrobí v tomto provedení pouze 25 exemplářů. Cena na německém trhu začíná v přepočtu částkou 3,5 milionu korun.

Jiří Pich (neregistrovaný)
Vůz je možné si objednat u oficiálního dealera vozů Lotus v ČR firmy Lotus Car Praha. Více na www.lotuscarpraha.cz, tel. 602227644 nebo osobně na showroomu v Praze každý všední den od 8:00 do 18:00.
  • Našli jste v článku chybu?