Lotus Exige Sport 380 je nejrychlejší Exige všech dob. 0-100 km/h zvládne za 3,7 s

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Lotus představil novou verzi modelu Exige 

  • Exige Sport 380 vychází z Exige Sport 350, je ale lehčí, výkonnější a celkově ostřejší 

  • Sport 380 je historicky nejrychlejší provedení modelu Exige

  • Aerodynamické prvky generují přítlak 140 kg při rychlosti 286 km/h

  • Na německém trhu stojí nový Lotus 89 900 eur

Lotus představil novou verzi modelu Exige. Ta se jmenuje Sport 380 a jak asi tušíte, jejím základem je provedení Sport 350. Novinka je ovšem lehčí, má upravenou aerodynamiku a zvýšený výkon. To vše v praxi znamená, že jde o nejrychlejší variantu Exige, jakou jste si kdy mohli pořídit.

Doporučujeme: Nová Škoda Superb předjede Porsche i Ferrari. Podívejte se

Exige Sport 380 bezpečně poznáte podle řady karbonových doplňků. Nová je dvojice křidélek umístěná po stranách předního nárazníku, výrazné zadní křídlo nebo velký difuzor. Celkově generují veškeré prvky aerodynamiky přítlak 140 kg při maximální rychlosti 286 km/h.

exige_12 Lotus Exige Sport 380 bude zajisté velice zajímavý stroj. Výkon přeplňovaného šestiválce byl zvýšen na 380 koní, vůz samotný ale váží přibližně 1,1 tuny

Inženýři se podívali také na možnosti dalšího odlehčení, ačkoliv ani Exige Sport 350 není žádná těžká váha. Karbonové prvky na karoserii ušetřily 2,7 kg, polykarbonátové zadní okno uspořilo 0,9 kg, karbonové závodní sedačky snížily hmotnost o 6 kg, lithium-iontový akumulátor o 10,3 kg a nakonec nové brzdové kotouče uspořily 10 kg.

Pokud by vám to pořád nestačilo, Lotus nabízí ještě další příplatkové možnosti, jak se zbavit přebytečných kilogramů. Jednou z nich je titanové výfukové potrubí, díky kterému bude vůz o dalších 10 kg lehčí. A když už budete v tom připlácení, dokoupit můžete rovnou také třeba nastavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach.

Doporučujeme: Mysleli jste si, že Toyotu GT86 s motorem z Ferrari už nic nepřekoná? Tak to jste se spletli

Pohon má na starost kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Právě kompresor se také dočkal úprav, stejně jako řídicí jednotka a výfukové potrubí. Výsledkem jsou parametry 280 kW (380 k) a 410 Nm. V praxi to zhruba 1,1 tuny těžkému automobilu vystačí k pokoření rychlosti 100 km/h už 3,7 s po startu.

Standardem je samozřejmě šestistupňová manuální převodovka, Lotus ale bude nabízet také provedení s automatem. Na to si ale zájemci počkají až do jara příštího roku. Mimochodem v interiéru najdete odhalený mechanismus řazení, což má opět ušetřit pár gramů.

Lotus Exige Sport 380 už zná svou cenu. Za nejrychlejší provedení Exige v historii zaplatíte na německém trhu 89 900 eur, což je v přepočtu přibližně 2,4 milionu korun.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?