Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře

2 nové názory
Autor: Redakce
  • Lada rozšiřuje nabídku modelu Vesta o kombi a Vestu SW Cross 

  • V Rusku se tyto novinky začnou prodávat ve druhé polovině roku 

  • Vesta Cross nabídne světlou výšku podvozku 203 mm 

  • První oficiální fotky ukazují, že jde o poměrně atraktivní kombi 

Lada v nedávné době představila hned několik novinek a teď přichází další. Po velmi zajímavě vypadajícím konceptu Vesta Cross z roku 2015 dorazilo jeho sériové provedení i běžné kombi Vesta SW. První oficiální fotky novinek ukazují, že půjde o pěkná auta.

Doporučujeme: A tuhle Ladu znáte? Je lehká, v terénu zábavná, má motor z Priory a není na prodej

Rozměrově Vesta SW přesně odpovídá základnímu sedanu. Na délku měří 4410 mm, na šířku 1764 mm a rozvor má hodnotu 2635 mm. Jediným rozdílem je výška. Základní kombi je vyšší o 15 mm. O provedení Cross to však neplatí. Stejný je samozřejmě rozvor, kvůli plastům navíc se ovšem vnější rozměry trochu liší. Největší odlišností je nakonec podvozek zvýšený z původních 178 mm na 203 mm. Za takovou světlost se nemusí stydět ani klasická SUV.

Doporučujeme: Lada slaví 40. výročí modelu Niva speciální edicí limitovanou na 1977 exemplářů

Přesné údaje o objemu zavazadelníku nebo motorech si zatím Lada nechává pro sebe. Auta na fotkách nesou označení 1.8, což dokazuje přítomnost zážehové osmnáctistovky o výkonu 90 kW (122 k). Velmi pravděpodobně bude k dispozici i slabší šestnáctistovka (78 kW/106 k), se kterou se Vesta prodává v Evropě.

Vesta SW a Vesta SW Cross mají vstoupit na ruský trh zhruba v listopadu, podle všeho je pouze otázkou času, kdy se tyto modely ukážou i v Evropě. Hlavně Vesta Cross by se zde mohla těšit zajímavému zájmu ze strany zákazníků.

Libor (neregistrovaný)
Nemám nic proti těmto autům jen proto,že jsou z Ruska,pokud budou kvalitní a budou mít oproti konkurenci nějaké výhody,jakéhokoli druhu,ať se prodávají,chce to nějaké oživení na trhu.Nejel jsem s tím,tak můžu hodnotit jen design.Ten není špatný,ale nevím,proč ty oblouky na dveřích,proč to takto udělali?Proč takovouto kontroverzi?Tohle samozřejmě činí auto nepřijatelné pro spousty zákazníků,kteří by si to jinak koupili.Takže design proti zavedeným trendům,dejme tomu,ale na druhou stranu další věci už moderním trendům zcela podléhají.Mám na mysli především nízkoprofilové pneu u crossoveru,tohle zvěrstvo samozřejmě dělají všichni,ale pokud chce jít Lada svoji cestou,tak tam měla dát normální pneu ne?Proč něco dělat napůl.Kam až tato úchylka v podobě co největších ráfků a nejnižších gum zajde?Svůj Citroen Jumpy mám záměrně na 175/80/14,vynikající záležitost,samozřejmě z praktického hlediska.
  • Našli jste v článku chybu?