Elon Musk rozhodně ví, jak přitáhnout ke svým produktům pozornost a jak vytvořit dojem, že si zákazníci kupují něco velice speciálního. Tesla se sice potácí v problémech, jenže o její produkty zájem je. Dokazuje to třeba Model 3, který eviduje stovky tisíc rezervací a výjimkou podle všeho nebude ani elektrický tahač Tesla Semi. Přestože v tuto chvíli jde spíše o reálnější koncept než o hotový vůz určený do prodeje.
Doporučujeme: Tesla Roadster — Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za minutu (komentář)
Svůj první elektrický tahač Tesla představila před necelým měsícem. Elon Musk slíbil neuvěřitelnou dynamiku a dojezd až 800 km. Ceny tahače přitom nejsou zas až tak lidové. Základní varianta s dojezdem necelých 500 km vyjde na 3,2 milionu, verze schopná ujet slibovaných 800 km už stojí čtyři miliony, přičemž rezervace tohoto vozu vyjde na 430 000 Kč. Na úvod je připravena ještě edice Founders Series za 4,3 miliony korun a v tomto případě už musí zájemce zaplatit celou částku předem. Ačkoliv jsme Teslu Semi přímo v akci ještě neviděli a nikdo si ji nemohl ani vyzkoušet, zájemci se našli a není jich málo.
Kolegové ze serveru InsideEVs upozornili na skutečnost, že Tesla eviduje už více než 1200 rezervovaných tahačů. Dosud největší známou objednávku učinila společnost PepsiCo vyrábějící kromě Pepsi také další nápoje nebo třeba čipsy. Těžší nápoje plánuje PepsiCo rozvážet na kratší vzdálenosti, lehké čipsy pak bude vozit s Teslou i na delší tratě. Důvod, proč se tato společnost rozhodla pro elektrické tahače, je klasický. Chce snížit produkci emisí své flotily nákladních aut a zároveň ušetřit nějaké ty provozní náklady. Zas až tak žhavé to ovšem nebude, protože stovka elektrických tahačů představuje v kontextu celé flotily této společnosti jedno procento.
Doporučujeme: Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
A hlavně je otázkou, zda PepsiCo opravdu své tahače dostane, respektive kdy. Tesla je všeobecně známá tím, že slíbené termíny zásadně nedodržuje. Ostatně i samotná premiéra tahače Semi byla několikrát odložena, stejně jako třeba plný náběh výroby Tesly Model 3. Právě Model 3 je pro Teslu aktuálně velký problém, protože kvůli odkládání výroby tratí velké finanční prostředky. Podle některých názorů by už brzy mohly Tesle finance definitivně dojít.