Z hlediska infekcí je hromadná doprava výrazně rizikovější než osobní. Není proto divu, že se řada lidí snaží MHD za každou cenu vyhnout. Podle nedávného průzkumu například v Číně jezdilo před koronavirovou pandemií 34 procent lidí osobními vozy, nyní je to už 65 procent. Kia se proto rozhodla, že nabídne alternativu k hromadné dopravě.
Tu by měl zastat malý městský vůz za velmi nízkou cenu. Magazínu Auto Express to řekl šéf evropské pobočky Kia Emilio Herrera s tím, že chystaný model bude elektromobil, který se bude podobat například Citroënu Ami. Ten je ve Francii k mání za 6000 eur, tedy asi 165 tisíc korun nebo na bázi měsíčního předplatného, kdy uživatel platí v přepočtu 550 korun. To je částka srovnatelná s cenou týdenní jízdenky v pařížské a měsíční v pražské MHD.
„Lidé se dnes chtějí cítit bezpečně. V Číně přesedlali z hromadné dopravy na individuální. Pokud se nám podaří udržet podobnou cenu jako za MHD, věříme, že je přesvědčíme, aby sedli raději do auta. I proto zvažujeme předplatné, kdy si budete moci vůz pronajmout třeba jen na měsíc nebo dva, takže bude stejně flexibilní jako veřejná doprava,“ řekl Herrera.
Už na začátku letošního roku oznámila sesterská automobilka Hyundai spolupráci s kalifornským výrobcem elektormobilů Canoo, se kterým chce připravit takzvanou „skateboardovou“ architekturu. Na ni by pak mohly vznikat různé elektrické modely značek Hyundai a Kia.
Malá Kia do zásuvky se má objevit jako koncept už příští rok, v roce 2022 by pak mohla vyjet do ulic měst v sériové podobě. „Nejsme zaměřeni jen na Evropu, chceme s tímto vozem vstoupit na globální trh. Důležité bude udržet si pro zákazníky co nejnižší cenu,“ dodal Herrera.