Kia chce mít lepší jízdní vlastnosti a řízení než BMW

15.09.2016
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Kia chce při vývoji dát jízdní vlastnosti a řízení na první místo

  • S nastavením aut pomůže bývalý šéf vývoje divize BMW M

  • Vedle běžných modelů se chystá i kupé s pohonem zadních kol

Kia si neklade zrovna malé cíle. Jako jeden z mála současných výrobců totiž bude při vývoji klást velký důraz na samotné řízení a jízdní vlastnosti. A to dokonce do takové míry, že se chce stát lídrem. Korejská automobilka si k tomu povolala osobu více než vhodnou — bývalého šéfa vývoje divize BMW M, Alberta Biermanna.

Albert Biermann odešel ke značce Kia (patří do koncernu Hyundai) na konci roku 2014 a jeho úkolem je dohlížet právě na ladění podvozku, řízení a vývoj sportovních aut. Kia do něj vkládá velké naděje, takže se nebojí říkat, že chce do budoucna vyrábět auta s nejlepšími jízdními vlastnostmi.

Tip: Čtyřikrát 4x4 - Souboj ostrých čtyřkolek

Evropský výkonný ředitel značky Kia Michael Cole pro britský Autocar přiblížil, kam nyní Kia směřuje. Podle něj je úvodní období transformace z laciné značky ke kvalitnímu produktu s vlastní image, osobitým designem a dobrou zůstatkovou hodnotou úspěšně dokončené.

Aktuálně tedy přišel čas na hledání nové identity a snahu o rozdělení produktů mezi Kiou a technicky příbuznou značkou Hyundai. Vývoj a výroba základních skupin, jako jsou motory a platformy, probíhá společně, finální nastavení podvozku a řízení má už ale každá automobilka vlastní. A to je právě oblast, kde se chce Kia více odlišit a udávat směr.

Právě toto ladění má mít na starosti Albert Biermann. Nebude se ale věnovat pouze běžným produkčním modelům, Kia chce mít širokou paletu verzí s označením GT. Ty mají hrát roli vrcholných sportovních modelů. Hodně se mluví o sportovním kupé Kia GT s pohonem zadních kol, ale vedení zatím oficiálně nedalo projektu zelenou.

Zajímavé také je, že Albert Biermann poslední dobou otevřeně kritizuje poměry u automobilky BMW, jako by bylo cítit, že se nemohl naplno realizovat ve značce, která dlouhá desetiletí kladla právě dynamiku a jízdní vlastnosti na první místo. Bývalý šéf vývoje divize BMW M se dokonce vyjádřil v tom smyslu, že u BMW jde nyní hlavně o peníze a marketing a nikoli o samotnou techniku a jízdní vlastnosti.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?