Mercedes už delší dobu využívá jméno dříve známé automobilky Maybach pro označování nejluxusnější verzí svých modelů, aktuálně po podobném receptu sáhla také automobilka Audi. Ta představuje novou vlajkovou loď pojmenovanou jako A8 L Horch. Jako první se luxusní novinky dočkají zákazníci na čínském trhu.
Základem pro provedení Horch je Audi A8 L s rozvorem náprav prodlouženým o 130 mm oproti standardní variantě nabízející „pouze“ 2998 mm. Novinka k tomu přidává dalších 130 mm navíc, takže Horch přijede na trh s rozvorem 3258 mm a celkovou délkou karoserie 5432 mm. Pro srovnání, Mercedes-Maybach třídy S je dlouhý 5462 mm a disponuje rozvorem náprav 3365 mm.
Audi A8 L Horch dostalo upravenou masku chladiče, dvacetipalcové disky s designem připomínajícím právě Maybach, koncová světla využívající technologii OLED nebo dva exkluzivní laky karoserie (Oakrun a Nimbusgrau). Zájemci mohou případně sáhnout také po dvoubarevné karoserii.
Interiér je přehlídkou maximálního luxusu. Platí to zejména pro druhou řadu sedadel, kde jsou připravena dvě kůží čalouněná křesla vybavená masáží, a to nejen pro záda, nýbrž také pro nohy. Loketní opěrky ve dveřích dostaly dvojnásobné množství výplně oproti standardním variantám, aby byly patřičně pohodlné. Třináct centimetrů na rozvoru navíc pak znamená ještě více prostoru pro nohy zadních cestujících. Ti mimochodem mohou ovládat řadu funkcí přes vlastní dotykový displej umístěný mezi sedadly.
Zatím jediným oznámeným motorem pro Audi A8 L Horch je celkem skromný dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec nabízející výkon 340 koní. Uvidíme, jak bude vypadat nabídka motorizací na jiných trzích. Mercedes-Maybach třídy S, na který A8 L Horch míří, lze v Evropě pořídit i v provedení S 680 osazeném vidlicovým dvanáctiválcem. Premiéra Audi A8 L Horch se odehraje zhruba za měsíc v čínském městě Kuang-čou. Není bez zajímavosti, že odhalená luxusní A8 už vychází z modernizované verze A8, která na své představení teprve čeká. Současná generace Audi A8 se prodává už čtvrtým rokem.
Jméno Horch odkazuje na zakladatele automobilky Augusta Horcha. Ten v roce 1899 založil firmu A. Horch & Cie. O deset let později August Horch původní společnost opustil a založil další firmu zaměřenou na výrobu aut. Označení Horch ovšem využít nemohl, a proto sáhl po jméně Audi. Obě společnosti se následně staly součástí koncernu Auto Union.