Ještě než přišel Lotus Omega, což byl svého času nejrychlejší sedan na trhu, vznikl ve spolupráci s britskou značkou jiný sedan. Šlo o upravený Ford Cortina. I ten patřil k nejrychlejším autům své doby. Možná si vzpomenete, že Lotus Cortina byl v šedesátých letech využit při Velké vlakové loupeži. Dnes je tento model poměrně ceněným veteránem a jeden zachovalý exemplář je aktuálně na prodej.
Doporučujeme: Lotus Elise Cup 250 — Nová verze britské motokáry je závodní speciál pro běžné silnice
Nabízený vůz je z roku 1966. Aktuální majitel auto získal v roce 1980 a vlastní ho až do dnešních dnů. Auto má najeto přibližně 122 tisíc kilometrů. Vše by mělo být v původním stavu, a to například včetně laku. Ten je bílý se zelenými pruhy, jak tomu bylo u většiny Lotusů Cortina.
Jen pro připomenutí, základem tovární úpravy byl motor o objemu 1,5 litru, který dostal od Lotusu dvě vačky a dva dvojité karburátory Webber. Zároveň došlo na odlehčení vozu (kapota, dveře i víko zavazadelníku jsou vyrobeny z lehkých slitin) a důkladné péče se dočkal rovněž podvozek. Výkon motoru dosahoval minimálně 77 kW (105 k), auto ale vážilo pouze necelých 800 kg. Nejvyšší rychlost byla 170 km/h.
Doporučujeme: Impreza WRC, kterou řídil Colin McRae, je historicky nejdražší Subaru prodané v aukci
Nabízený Lotus Cortina je prodáván v dražbě. Prodej končí za pět dnů. V době vydání tohoto článku byla nejvyšší nabídkou suma 65 000 dolarů, tedy v přepočtu 1,5 milionu korun. Jen pro srovnání, před lety byl prodán přímo ten konkrétní Lotus Cortina, který využil během Velké vlakové loupeže k útěku Bruce Reynolds. Za něj tehdy kupující zaplatil v přepočtu skoro tři miliony korun.