Týnecká Jawa nám v posledních letech dělá radost. Po uvedení naked biku 350 OHC s jasným odkazem na legendární třiapůli 634 a loňské premiéře café raceru Special, jenž učaroval sportovněji orientovaným nadšencům, je tu další kousek s opravdu silným retro nábojem, tentokráte však v „dobrodružnější“ verzi, nazvané prostě a jednoduše Scrambler.
Základem nového modelu, který by měl být k mání začátkem léta, je osvědčený, vzduchem chlazený čtyřventil o objemu 397,2 cm3, naladěný na výkon cca 28 k a 31 Nm. Licenční jednoválec Honda XL/XR, vyráběný čínským Shinerayem a živený vstřikováním, je usazený do stejného trubkového rámu, jaký dostal loňský kafáč Special. Shodný je i masivnější přední teleskop, zadní kývačka odpružená dvojicí tlumičů s progresivními pružinami a rovněž stylové výfukové koncovky à la Norton. Naopak z klasiky 350 OHC nafasoval Scrambler osvětlení a brzdovou soustavu s jedním kotoučem a plovoucím dvoupístkem s ABS vpředu a bubnem vzadu.
Jiná jsou řídítka – typicky hrazdová, částečně „kývačková“ nádrž o objemu cca 12 litrů, sklolaminátové boční kastlíky, nazvedané blatníky a především vyplétané ráfky v rozměrech 90-90/19 a 130/80-17, obuté do off-roadovějších pneumatik. S terénem to ale nebude nijak žhavé, spíš tu jde o ergonomicky i ekonomicky příjemný univerzál pro každodenní ježdění, který nejenže dobře vypadá, ale za částku nepřesahující 110 000 Kč nabídne i velice zajímavý poměr cena /výkon, to vše s týneckým rodným listem a také plnohodnotnou fabrickou zárukou.