Týnecká Jawa nám v posledních letech dělá radost. Po uvedení naked biku 350 OHC s jasným odkazem na legendární třiapůli 634 a loňské premiéře café raceru Special, jenž učaroval sportovněji orientovaným nadšencům, je tu další kousek s opravdu silným retro nábojem, tentokráte však v „dobrodružnější“ verzi, nazvané prostě a jednoduše Scrambler.
Základem nového modelu, který by měl být k mání začátkem léta, je osvědčený, vzduchem chlazený čtyřventil o objemu 397,2 cm3, naladěný na výkon cca 28 k a 31 Nm. Licenční jednoválec Honda XL/XR, vyráběný čínským Shinerayem a živený vstřikováním, je usazený do stejného trubkového rámu, jaký dostal loňský kafáč Special. Shodný je i masivnější přední teleskop, zadní kývačka odpružená dvojicí tlumičů s progresivními pružinami a rovněž stylové výfukové koncovky à la Norton. Naopak z klasiky 350 OHC nafasoval Scrambler osvětlení a brzdovou soustavu s jedním kotoučem a plovoucím dvoupístkem s ABS vpředu a bubnem vzadu.
Jiná jsou řídítka – typicky hrazdová, částečně „kývačková“ nádrž o objemu cca 12 litrů, sklolaminátové boční kastlíky, nazvedané blatníky a především vyplétané ráfky v rozměrech 90-90/19 a 130/80-17, obuté do off-roadovějších pneumatik. S terénem to ale nebude nijak žhavé, spíš tu jde o ergonomicky i ekonomicky příjemný univerzál pro každodenní ježdění, který nejenže dobře vypadá, ale za částku nepřesahující 110 000 Kč nabídne i velice zajímavý poměr cena /výkon, to vše s týneckým rodným listem a také plnohodnotnou fabrickou zárukou.
 Objem vzduchem chlazeného jednoválce se ve skutečnosti blíží hodnotě 400 cm3
 Objem vzduchem chlazeného jednoválce se ve skutečnosti blíží hodnotě 400 cm3 Už zbývá jen umístit držák RZ tak, aby nerušil čistý vzhled zadního blatníku
 Už zbývá jen umístit držák RZ tak, aby nerušil čistý vzhled zadního blatníku 



