Jak bezpečná je nová Mazda3? Až na světla obstála v nárazových testech IIHS na výbornou

přidejte názor
  • Mazda3 prošla nárazovými testy IIHS jako hatchback i sedan

  • Obě provedení získala ocenění Top Safety Pick

  • Dobré hodnocení obdržely i systémy automatického brzdění

  • Nejlepší možnou známku Top Safety Pick+ Mazda nezískala kvůli světlometům 

Americký institut IIHS podrobil svým zkouškám novou generaci Mazdy3. Ta obstála téměř na výbornou, jenže podobně jako třeba Volvo XC60 nebo Audi Q8 má průměrně fungující světla. A právě kvůli tomu si jako celkovou známku tato novinka neodnesla nejlepší možné hodnocení Top Safety Pick+, ale „pouze“ Top Safety Pick.

Pokud jde o bezpečnost posádky samotnou, tam je vše v nejlepším pořádku. Hatchback při čelním nárazu s malým přesazením při rychlosti 64 km/h ochránil řidiče velmi dobře, k největšímu posuvu konstrukce, a to o 5 centimetrů, došlo v oblasti opěry pro nohu u pedálů. Deformace v jiných oblastech byla zanedbatelná. Měření na figuríně ukázalo, že riziko vážného zranění je jen velmi malé a dobrou práci odvedly také airbagy.

Nová Mazda3 dorazila na český trh. Nabízí skvělý podvozek, ale zatím pouze dva motory
Přečtěte si také:

Nová Mazda3 dorazila na český trh. Nabízí skvělý podvozek, ale zatím pouze dva motory

Vysoké skóre získala nová trojka také při stejném testu na straně spolujezdce, při nárazu se středním přesazením v rychlosti 64 km/h byly všechny posuvy konstrukce auta v oblasti nohou a z hlediska pohybu palubní desky a sloupku řízení v řádu jednotek centimetrů. Opět bez většího rizika vážného zranění pro posádku. Při bočním nárazu se ukázalo, že hrozí fraktura žeber u řidiče, jiné části jeho těla zranění nehrozilo. U spolujezdce byl výsledek bez rizika zranění. Vysoké hodnocení s velkou rezervou Mazda získala za pevnost střechy. Systém automatického brzdění je u IIHS testován v rychlosti 19 km/h a 40 km/h, v obou případech dokázal vůz bezpečně zastavit, takže opět dostal vysoké hodnocení.

U sedanu byly výsledky prakticky totožné, náraz s malým přesazením u řidiče dopadl stejně, došlo však k drobnému posuvu palubní desky, stejně jako při testu na straně spolujezdce. Přední náraz se středním přesazením vyšel této verzi Mazdy3 na jedničku, boční náraz pak opět znamenal možnou zlomeninu žeber řidiče. U obou modelů IIHS navíc ocenilo snadnou manipulaci s dětskými sedačkami. Testovány byly verze s benzínovým motorem Skyactiv-X, který využívá kompresní zapalování.

Opravdu přichází konec dieselových motorů? Ne, Mazda vyvíjí nový naftový šestiválec
Přečtěte si také:

Opravdu přichází konec dieselových motorů? Ne, Mazda vyvíjí nový naftový šestiválec

Aby vůz dostal celkovou známku Top Safety Pick+, musím mít i z testu světel nejlepší hodnocení Good a to se tu nestalo. Z testu světel si obě verze Mazdy3 odnesly hodnocení Acceptable, tedy druhé nejvyšší. Problémem japonské novinky jsou podle IIHS potkávací světla, která svítí zejména na levou část vozovky málo.

Jak bylo řečeno v úvodu, Mazda3 není jediný model, který v testech IIHS ztratil nejlepší možné celkové hodnocení kvůli světlometům. Americký institut začal testovat světla v roce 2016, protože se ukázalo, že mnoho automobilů svítí špatně, nebo naopak moc a auta pak oslňují protijedoucí řidiče. Z testů také vyplynulo, že mezi různými verzemi světlometů dostupnými u jednoho modelu mohou existovat značné rozdíly.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?