Protože i Jaguar ví, že v dnešní době není SUV nikdy dost, nespokojila se ani tato značka pouze s jedním modelem a po větším F-Pace letos v červenci představila menší E-Pace. Ten si odbyl světovou výstavní premiéru ve Frankfurtu a včera se poprvé ukázal také českým zákazníkům.
Jaguar E-Pace je podobný Range Roveru Evoque. Motor má uložený vpředu napříč a v základu to je předokolka. Aktuálně to je také jediný model této značky, ke kterému nedostanete nic většího než čtyřválec. V nabídce už jsou ale pouze motory řady Ingenium, tedy vždy bude pod kapotou jednotka vyráběná přímo automobilkou Jaguar Land Rover.
Doporučujeme: Nový Jaguar E-Pace má sice jen čtyřválcové motory, ale zato umí létat
Na úvod Jaguar připravil First Edition dostupnou se vznětovým dvoulitrem o výkonu 132 kW (180 k), nebo se zážehovou jednotkou naladěnou na 183 kW (250 k). Klasická nabídka je ale širší, i když se vždy jedná o motor s objemem dvou litrů. Zájemci o dieselový agregát mohou vybírat z výkonů 110 kW (150 k), 132 kW (180 k) a nechybí ani nové biturbo disponující maximem 177 kW (240 k).
Zážehová část nabídky obsahuje výkony 183 kW (250 k) a 221 kW (300 k). Manuální převodovku nabízí pouze dvě slabší dieselové verze, všechny ostatní mají automat. Pohon 4x4 je standardem, výjimku představuje nejdostupnější provedení D150, které lze pořídit také pouze s pohonem přední nápravy. Kompletní ceník najdete zde.
Doporučujeme: Jaguar F-Pace (stejně jako XE a XF) konečně dostal naftové biturbo. Vyzkoušeli jsme ho
Jaguar E-Pace je docela pohledný crossover, který při letmé prohlídce překvapil především prostorem uvnitř. Vzadu najdou dost místa i vyšší cestující a zavazadelník nabízí velmi slušných 577 litrů. Jinak je interiér kombinací částí známých z ostatních modelů značky.
Případní zájemci si E-Pace mohou už objednat, první zákaznická auta dorazí k dealerům v lednu příštího roku.