I pro rok 2020 dostala Lada Niva jen kosmetické úpravy. Techniky se aktuální facelift opět nedotkl

přidejte názor
  • Přestože je Lada Niva ve výrobě celá desetiletí, technika zůstává v základu stále stejná, Nic na tom nemění ani facelift pro rok 2020

  • Ten jen decentně pozměnil vnější design a zejména zlepšil komfort uvnitř 

  • Zcela přepracovaná je palubní deska, panel s ovladači klimatizace i středový tunel. Vůz zároveň dostal nová sedadla

  • Atmosféricky plněný čtyřválec 1,7 l je stále jedinou dostupnou motorizací 

Lada Niva se vyrábí více než čtyřicet let. Je až s podivem, že se vůz za tu dobu v podstatě vůbec nezměnil. Největší novinkou v jeho historii nakonec byla změna jména na Ladu 4x4. Žádné dramatické novinky nepřináší ani aktuální facelift pro rok 2020. Základní technika zůstává stejná a vnější design se změnil jen nepatrně. Větší proměny se dočkala pouze kabina, která by měla být pohodlnější.

Lada Niva 2020 se může pochlubit zcela přepracovanou palubní deskou s novými výdechy ventilace, díky kterým by měl být celý systém chlazení a topení (i ten byl ostatně v rámci modernizace vylepšen jako takový) účinnější. Schránka před spolujezdcem je objemnější, přístrojový štít získal bílé podsvětlení a displej palubního počítače nabídne nové funkce. Novinkou jsou také dvě dvanáctivoltové zásuvky na středové konzoli.

Lada Niva Extreme Cross: Krátké svezení s ruským monster truckem
Přečtěte si také:

Lada Niva Extreme Cross: Krátké svezení s ruským monster truckem

Vyměněn byl rovněž středový panel, zatímco středový tunel dostal držáky na dva nápoje. Zřejmě nejzásadnější co do navýšení komfortu cestování ale budou nová sedadla. Mají nabídnout vyšší míru pohodlí například díky výraznějšímu bočnímu vedení. Kromě toho u třídveřové varianty Lada slibuje spolehlivější mechanismus jejich sklápění, potřebný pro přístup do druhé řady. Opěradlo druhé řady sedadel pak nabízí také hlavové opěrky a Lada údajně vylepšila i odhlučnění.

Po stránce vnějšího designu došlo jen v případě varianty Urban k instalaci nových mlhovek do předního nárazníku. O technice se tisková zpráva vůbec nezmiňuje, což znamená, že zážehová sedmnáctistovka stále zůstává jedinou dostupnou motorizací.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?