Hyundai Motor Group (HMG) odhalil zcela novou, mimořádně inovativní technologii, která podporuje nedoslýchavé řidiče. Nedoslýchaví řidiči jsou odkázáni především na svůj zrak a hmat. Koncern HMG vyvinul komunikační metodu pro nedoslýchavé osoby, která zprostředkovává zvuky uvnitř vozu i zvenku prostřednictvím hmatových a vizuálních vjemů. HMG tak poskytne svobodu mobility všem řidičům bez ohledu na jejich tělesná omezení.
Technologie využívá umělou inteligenci, která analyzuje zvuky, přicházející zvenku, a dva samostatné asistenční systémy, které vzájemně spolupracují: AVC (Audio-Visual Conversion) a ATC (Audio-Tactile Conversion). Tím může významně pomoci nedoslýchavým řidičům, kteří mají velmi citlivý hmat a obvyklé zrakové schopnosti. AVC zvyšuje bezpečnost jízdy, protože umožňuje komunikaci s vnějším prostředím prostřednictvím vizuálního zobrazování charakteristických zvuků, vydávaných například sirénami a houkačkami vozidel záchranných služeb, v podobě piktogramů na průhledovém displeji.
Také volant je vybaven různobarevnými diodami LED, které za jízdy poskytují informace navigačního systému. ATC převádí zvuková data na vibrace volantu, čímž řidiči poskytuje informace o vnějším prostředí, například o vzdálenosti od překážek. HMG ukazuje přínosy této technologie v nově zveřejněném propagačním videu „Tiché taxi“, jehož účelem je prezentovat naději nedoslýchavým řidičům. Na veřejnou výzvu zaslalo své příběhy mnoho lidí z celé Koreje. Koncernem HMG byl vybrán Daeho Lee, historicky první nedoslýchavý řidič taxislužby v Soulu, aby předvedl novou technologii pro podporu při řízení.
Lee, sluchově hendikepovaný otec dvou dětí, začal nedávno novou kariéru jako řidič taxislužby. Vzhledem ke svým problémům se sluchem musel spoléhat především na svůj zrak. Dostával se však do kritických situací s ostatními řidiči, protože neslyšel houkačky okolních vozidel. Nepřetržité nadměrné namáhání zraku navíc způsobovalo únavu očí, která přicházela mnohem dříve než u průměrného řidiče. Propagační video, spolu s příslušnou technologií, zdůrazňuje hodnotu „svobody mobility“ a ukazuje snahy značky Hyundai umožnit také nedoslýchavým osobám svobodné a bezpečné cestování pomocí nejmodernějších inovací. Značka Hyundai na své cestě k vytčenému cíli rovněž vyvinula aplikaci, která umožňuje komunikaci mezi cestujícími a sluchově hendikepovaným řidičem.
Skvělá zpráva, že se snaží alespoň nějaká firma pomoci sluchově handicapovaným řidičům. Já naštěstí nejsem zdravotně postižená, ale nosím brýle, proto jsem si koupila polarizační brýle pro řidiče, a to na denní i noční vidění se žlutou čočkou. Díky nim moje oči netrpí při nepříjemném oslnění od aut, co jedou proti mně.