Hyundai Ioniq na českém trhu. Můžete si vybrat hybrid nebo čistý elektromobil

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Hyundai uvádí na český trh první dva modely elektrifikované řady Ioniq

  • Zatím je v prodeji hybrid a elektromobil, v polovině roku 2017 se přidá i plug-in hybrid

  • Hyundai Ioniq Hybrid má spotřebu 3,4 l/100 km; Ioniq Electric ujede až 280 km

  • Ioniq Hybrid začíná na 699 990 Kč, Ioniq EV stojí 859 990 Kč

  • Záruka na baterii je osm let

Úterní tiskovou konferencí značka Hyundai formálně uvedla na český trh první dva modely elektrifikované řady Ioniq: hybridní Ioniq Hybrid a elektromobil Ioniq Electric. V polovině roku 2017 se k nim přidá ještě plug-in hybrid (hybrid s možností dobíjení z rozvodné sítě).

Všechny modely mají relativně střízlivě tvarovanou a praktickou karoserii pětidveřového hatchbacku. Liší se designovými detaily. Hyundai Ioniq Hybrid má černou masku chladiče, zatímco Ioniq Electric dostal plný přední panel. Podobně jako u jiných elektromobilů má absence klasické mřížky naznačovat, že v přídi chybí spalovací motor. Karoserie je převážně ocelová. K úspoře hmotnosti ale přispívá hliníková přední kapota i zadní výklopná stěna. Ze stejného materiálu jsou rovněž přední ramena, těhlice na obou nápravách a také přední brzdiče.

Doporučujeme: Hyundai je nejrychlejší „sériový“ hybrid na světě

Rozměrově se Hyundai Ioniq řadí do kompaktní třídy. Při délce 4470 mm, šířce 1820 mm a výšce 1450 mm je o chlup delší, širší a nižší než Hyundai i30 nové generace. Rozvor náprav  má o pět milimetrů delší (2700 vs. 2650 mm).

Na techniku a parametry obou modelů se podíváme samostatně:

Hyundai Ioniq Hybrid

Hnací soustavu hybridního modelu tvoří kombinace spalovacího motoru 1,6 l, dvouspojkové převodovky (nikoliv tedy planetové jako třeba u Toyoty Prius) a synchronního elektromotoru. Zážehový čtyřválec Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním byl pro nasazení v hybridu upraven. Stejně jako v hybridech Toyota/Lexus, Ford i dalších pracuje v Atkinsonově cyklu. Dosahuje výkonu 77 kW (105 k) v 5700 min-1 a točivého momentu 147 N.m v 4000 min-1. Přes spojku je k němu připojen elektromotor/generátor s výkonem 32 kW s točivým momentem 170 N.m.

Hyundai Ioniq v Praze - 5 Hybridní variantu Hyundai Ioniq poznáte podle černé přední masky se světlým žebrováním. Motor 1.6 GDI i převodovka DCT pocházejí z konvenčně poháněných modelů Hyundai

Jak asi víte, výkony obou motorů nelze u hybridů sčítat, protože nedosahují maxima současně. Hyundai uvádí kombinovaný výkon soustavy 104 kW (141 k) a točivý moment 265 N.m. Elektrická energie se ukládá do Li-Poly akumulátoru s kapacitou 1,56 kWh. Přenos výkonu na kola zajišťuje šestistupňová dvouspojková skříň DCT.

Hyundai Ioniq Hybrid zrychlí podle oficiálních údajů na 100 km/h za 10,8 s a rozjede se maximálně na 185 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 3,4 l/100 km. Stejně jako u všech jiných hybridů ale i Ioniq v tomto směru těží z nedokonalosti používaného měřicího cyklu.

Doporučujeme: Nový Hyundai i30 chce být autem pro všechny

Zajímavostí je, že Ioniq Hybrid má na rozdíl od elektromobilu víceprvkovou zadní nápravu. I přesto Hyundai slibuje zavazadlový prostor 443 litrů, popřípadě až 1505 l po sklopení zadních sedadel.

Hyundai Ioniq Hybrid stojí 699 990 Kč. To pokud se spokojíte s výbavou Future. Ta obsahuje 15" litá kola, vyhřívaný kožený volant, automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory i kameru. Pokud byste chtěli parkovací senzory i vpředu, větší středový displej na palubní desce, navigaci či bi-xenony, musíte sáhnout po verzi Ultimate za 849 990 Kč. Kompletní přehled výbavy najdete v ceníku (odkaz na konci textu).

Hyundai Ioniq Electric

Čistý elektromobil má oproti hybridu odlišnou konstrukci hnacího ústrojí. Pochopitelně. Elektrický trakční motor o výkonu 88 kW a točivém momentu 295 N.M je napájený z lithium-polymerových článků, uložených v bloku nad zadní nápravou. Ta je v tomto případě jednodušší vlečená, protože klade menší nároky na prostor. Akumulátor má kapacitu 28 kWh a umožňuje teoretický dojezd až 280 kilometrů. Samozřejmě opět dle homologačního cyklu NEDC, provozní realita bude o něco méně růžová.

Hyundai Ioniq v Praze - 2 Ioniq Electric se nabije na dojezd přes 200 km za necelou půlhodinu. To ale jen tehdy, když použijete 100kW rychlonabíječku

Hyundai Ioniq Electric nemá nejvyšší rychlost omezenou v zájmu zachování dojezdu. Firma slibuje maximum 165 km/h. Zrychlení 0-100 km trvá 10,2 sekundy. Korejský elektromobil ale nabízí i režim Sport, který zkrátí akceleraci na 9,9 s. A také změní grafiku přístrojů na červenou.

TIP: Všechny články o vozech EV najdete pod štítkem Elektromobily

Při použití stejnosměrné 100kW rychlonabíječky lze za 24 minut nabít baterii na 80 procent kapacity (neboli na teoretický dojezd přes 200 km). Když použijete domácí nástěnnou nabíječku, dosáhnete stejného výsledku za čtyři hodiny. A při použití běžné zásuvky to bude trvat ještě třikrát déle.

Za dobrý pocit z bezemisního provozu zaplatíte u prodejce Hyundai 859 990 Kč v případě výbavy Future, respektive 999 990 korun, pokud se rozhodnete pro Ultimate.

Oficiální ceník Hyundai Ioniq ke stažení

Modely Ioniq jsou zatím k dostání u tří prodejců Hyundai. Všichni se nacházejí v Praze. K pětileté záruce bez omezení kilometrů přidává automobilka také osmiletou záruku na akumulátory. Ty by si i po osmi letech měly uchovat nejméně 70 procent původní kapacity.

Další podrobnosti o řadě Ioniq si můžete přečíst v obsáhlém press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?