Hyundai Ioniq je nejrychlejší „sériový“ hybrid na světě. K rekordu mu pomohl rajský plyn

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ioniq Hybrid je novým držitelem rychlostního rekordu mezi „sériovými“ hybridy

  • Upravený Ioniq se na solné pláni v Bonneville rozjel téměř na 260 km/h

  • K rekordu pomohlo korejské novince několik úprav, například vstřikování oxidu dusného do motoru a vylepšená aerodynamika 

  • Sériový Ioniq Hybrid zvládne maximálně 185 km/h

Hyundai Ioniq Hybrid se stal držitelem rychlostního rekordu v kategorii hybridních speciálů vycházejících ze sériových automobilů. To v praxi znamená, že americká pobočka automobilky Hyundai vzala Ioniq Hybrid a dopřála mu několik důležitých úprav. Vůz se následně na solné pláni v Bonneville rozjel na více než 250 km/h.

Doporučujeme: Nový Hyundai i30 chce být autem pro všechny. Prodávat se začne příští rok

Úpravy zahrnují instalaci bezpečnostních prvků typu bezpečnostní klece do interiéru nebo šestibodového pásu pro řidiče. Z interiéru se také odstěhovala celá řada dílů a ty, co tam zůstaly, byly důkladně odlehčeny. Změny se dotkly rovněž aerodynamiky. Na vůz se nastěhovala maska z elektrické verze a podvozek byl kompletně zakrytovaný.

To nejdůležitější se ovšem týká spalovacího motoru. Technici upravili sání i výfuk. Pro krátkodobé zvýšení výkonu zážehového čtyřválce použili takzvané nitro, tedy vstřikování oxidu dusného. K tomu přidejme navíc přepracovaný podvozek, který je ve srovnání se sériovou variantou nižší o deset centimetrů.

Doporučujeme: Paříž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní, pohon všech kol a elektronicky řízený diferenciál

Výsledný rekordní zápis má hodnotu 157,825 mil v hodině, což je v přepočtu téměř přesně 254 km/h. Při jednom pokusu zvládl Ioniq dokonce téměř 260 km/h. Jen pro srovnání, ze sériové verze modelu Hyundai Ioniq Hybrid nedostanete víc než 185 km/h.

Pokud se vám zdá zvláštní, že právě Ioniq je nejrychlejším hybridem na světě, přestože na trhu existují automobily typu Porsche 918 Spyder, vysvětlení najdete v tabulce s přehledem rychlostních rekordů FIA. Z ní vyplývá, že se kromě hybridního více než pětitunového tahače Volvo zatím nikdo další o rychlostní rekordy v kategorii XI skupiny A určené hybridům (ta je navíc dále rozdělená podle hmotnosti) nezajímal.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?