Hyundai má na českém trhu s novou i20 velké ambice. Poslední generace tohoto malého hatchbacku se totiž v Česku prodalo přes 12 500 kusů a velmi se mu dařilo u soukromých majitelů. Není proto divu, že právě je chce lákat za volant novinky nejen zajímavou cenou, ale třeba i klasickým atmosférickým motorem, který bude podle zástupců značky tvořit až 60 procent všech prodejů. Jak je na tom ale ve srovnání s konkurencí?
Nový Hyundai i20 bezesporu zaujme vzhledem. Sportovněji střižené linky s výraznou maskou chladiče, na kterou navazují světlomety na zádí s nápadným diodovým osvětlením, by mohly oslovit i mladé zájemce. Ostatně konektivita nového zábavního systému umožňuje bezdrátové zrcadlení telefonů se systémy iOS i Android.
Velkou devizou Hyundai i20 může být kufr. I když auto z hlediska velikosti patří model spíš do průměru své třídy, objemem zavazadelníku překonává i domácí bestseller v podobě Škody Fabia. Nabízí 352 litrů v základu, což je o 22 litrů, víc než má vůz z Mladé Boleslavi. Ani další z aktuálně nejprodávanějších malých hatchbacků na tom nejsou lépe, jak ukazuje tabulka srovnání s Renaultem Clio, Toyotou Yaris a Dacií Sandero.
Hyundai i20 vs. nejprodávanější konkurence: Srovnání rozměrů
Rozměry | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | Rozvor náprav (mm) | Objem kufru (l) |
---|---|---|---|---|---|
Hyundai i20 | 4040 | 1750 | 1450 | 2580 | 352 / 1165 |
Škoda Fabia | 3997 | 1732 | 1467 | 2470 | 330 / 1150 |
Renault Clio | 4050 | 1798 | 1440 | 2583 | 300 / 1146 |
Toyota Yaris | 3940 | 1745 | 1470 | 2560 | 286 |
Dacia Sandero | 4058 | 1733 | 1518 | 2589 | 320 / 1200 |
Hyundai i20 se zatím bude nabízet se třemi motory, v plánu je ale i ostré provedení i20 N. Nyní jsou kromě už zmiňované základní jednotky 1.2i (62 kW) k mání ještě přeplňované 1.0 T-GDI o výkonu 74 kW a 1.0 T-GDI ve formě mild-hybridu o výkonu 88 kW. Atmosférický motor dostane pětistupňový manuál, přeplňovaný pak šestistupňový. Automat není, ale zajímavostí nabídky je elektronická spojka iMT u mild-hybridu.
Protože bude zážehový čtyřválec podle Hyundai nejoblíbenější, snažili jsme se mu u konkurentů najít soupeře. Hned u Škody Fabia jsme nemohli zvolit základní tříválec, který disponuje nejnižším výkonem na trhu – pouhých 44 kW. Do porovnání jsme tak přizvali přeplňovanou jednotku 1.0 TSI. Totéž jsme museli udělat i v případě Renaultu Clio a Dacie Sandero. Sluší se tedy podotknout, že i když mají motory konkurentů jen o pár kW navíc, budou pocitově svižnější, protože přeplňovaná jednotka nabídne dříve dostupný vrchol točivého momentu.
Jedinou výjimkou je Toyota Yaris. U té jsme vybrali do srovnání základní motor 1.0 VVT-i, a to i přes relativně nižší výkon. Problém totiž byl, že se silnějšími motory už stojí Yaris výrazně větší peníze. I tak byl s částkou 350 tisíc korun s přehledem nejdražší, ale paradoxně nejslabší. A pokud se vrátíte k předchozí tabulce, tak i s nejmenším kufrem.
Hyundai i20 vs. nejprodávanější konkurence: Srovnání výkonu a pořizovací ceny
Rozměry | Motor | Výkon (kW) | Výbava | Cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Hyundai i20 | 1.2i | 62 | Start | 279 990 |
Škoda Fabia | 1.0 TSI | 70 | Active | 314 900 |
Renault Clio | 1.0 TCe | 67 | Zen | 338 000 |
Toyota Yaris | 1.0 VVT-i | 53 | Active | 350 000 |
Dacia Sandero | 0.9 TCe | 66 | Arctica | 252 400 |
Jenže je tu jeden háček. Toyota Yaris je sice drahá, ale zase se chlubí poměrně bohatou základní výbavou. To naopak není případ Hyundai i20, jež se cenou už pomalu blíží bezkonkurenčně nejlevnější Dacii.
A není divu. V základu totiž chybí klimatizace. K první výbavě Start si ji lze dokoupit za 20 tisíc korun. Od druhé výbavy Comfort je už součástí balení. Automatickou dostanete až v top verzi Style. Ve verzi Start by nám pak chybělo i podélné seřízení volantu nebo jakékoliv rádio. Zpětná zrcátka nejsou v barvě vozu a auto stojí na ocelových kolech o velikosti 15 palců. I proto se u Hyundai domnívají, že většina zákazníků raději sáhne hlouběji do peněženky.
Přitom třeba právě Dacia Sandero už má v porovnávané výbavě Arctica, se kterou koupíte motor 0.9 TCe nejlevněji, manuální klimatizaci a za automatickou stačí připlatit jen 6000 korun. Rádio je v ceně a zpětná zrcátka nalakovaná v barvě karoserie. Škoda Fabia nabízí manuální klimatizaci i rádio, Renault Clio rovněž. Navíc má ve výbavě i LED pro denní svícení, na které si u Hyundai i20 musíte vybrat třetí výbavu Smart.
Akční ceník nového Hyundai i20 pro český trh
Výbava | Motor | Výkon (kW) | Akční cena (Kč) |
---|---|---|---|
Start | 1.2i | 62 | 279 990 |
Comfort | 1.2i | 62 | 299 990 |
Comfort | 1.0 T-GDI | 74 | 329 990 |
Smart | 1.2i | 62 | 359 990 |
Smart | 1.0 T-GDI | 74 | 389 990 |
Smart | 1.0 T-GDI mild-hybrid | 88 | 429 990 |
Style | 1.2i | 62 | 419 990 |
Style | 1.0 T-GDI | 74 | 449 990 |
Style | 1.0 T-GDI mild-hybrid | 88 | 489 990 |