Hyundai chystá ještě ostřejší i30 N, která vznikne pouze v počtu 600 kusů. Dočkáme se nového rekordu na Ringu?

přidejte názor
  • Hyundai představí na frankfurtském autosalonu přiostřenou i30 N 

  • Novinka nese označení Project C a oproti standardu má být výrazně lehčí, nižší a ještě lepší v zatáčkách 

  • Automobilka vyrobí pouze 600 exemplářů a i když to zatím nebylo řečeno, zdá se, že by jeden z nich mohl zkusit pokořit rekord Nürburgringu

Hyundai bude na frankfurtském autosalonu jedinou všeobecně známou asijskou značkou. Důvod je prostý, evropská centrála sídlí právě v Německu, takže Hyundai považuje frankfurtský autosalon za svůj domácí. A letos zde představí velmi zajímavou novinku. Ta se jmenuje i30 N Project C a jak to tak vypadá, jde o hot-hatch, který by mohl být dalším rekordmanem na Nürburgringu v kategorii ostrých předokolek.

Automobilka toho zatím mnoho neprozradila. Aktuální tisková zpráva uvádí jako základ model i30 N Performance s dvoulitrem naladěným na 202 kW (275 koní), což se dalo očekávat. Project C ale má být výrazně lehčí, nižší, má se lépe chovat v zatáčkách, bude mít upravenou aerodynamiku a dostane devatenáctipalcová kola. Že nepůjde jen tak o nějakou obyčejnou úpravu, to naznačuje zmínka o použití dílů vyrobených z karbonem vyztuženého plastu. Právě díky nim má být dosaženo nižší hmotnosti.

Hyundai i30N Performance vs. Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Peugeot 308 GTi: Na první dobrou
Přečtěte si také:

Hyundai i30N Performance vs. Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Peugeot 308 GTi: Na první dobrou

Kromě potvrzení premiéry na frankfurtském autosalonu Hyundai také prozradil, že vyrobí pouze omezený počet kusů. Na vybrané evropské trhy zamíří celkem šest stovek exemplářů a prodej začne ještě do konce letošního roku.

Pokud čteme mezi řádky správně, Hyundai i30 N Project C by se mohl pokusit překonat rekord na Nürburgringu v kategorii ostrých předokolek. Automobilka sice v tiskové zprávě nic takového nezmiňuje, ale právě podobné speciality v posledních letech přepisovaly rekordní tabulky. Naposledy se tak stalo v případě Renaultu Mégane R.S. Trophy-R, před tím si zapsal rekordní čas také podobně přiostřený a limitovaný Golf GTI Clubsport S a ještě před tím Mégane R.S. 275 Trophy-R. Výjimku v poslední době tvoří jen Civic Type-R.

Uvidíme, co se z Projectu C nakonec vyklube. Každopádně vzhledem k tomu, že už klasická i30 N Performance je velmi povedená a dost rychlá, dají se očekávat velké věci.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?