Hyundai bude na frankfurtském autosalonu jedinou všeobecně známou asijskou značkou. Důvod je prostý, evropská centrála sídlí právě v Německu, takže Hyundai považuje frankfurtský autosalon za svůj domácí. A letos zde představí velmi zajímavou novinku. Ta se jmenuje i30 N Project C a jak to tak vypadá, jde o hot-hatch, který by mohl být dalším rekordmanem na Nürburgringu v kategorii ostrých předokolek.
Automobilka toho zatím mnoho neprozradila. Aktuální tisková zpráva uvádí jako základ model i30 N Performance s dvoulitrem naladěným na 202 kW (275 koní), což se dalo očekávat. Project C ale má být výrazně lehčí, nižší, má se lépe chovat v zatáčkách, bude mít upravenou aerodynamiku a dostane devatenáctipalcová kola. Že nepůjde jen tak o nějakou obyčejnou úpravu, to naznačuje zmínka o použití dílů vyrobených z karbonem vyztuženého plastu. Právě díky nim má být dosaženo nižší hmotnosti.
Kromě potvrzení premiéry na frankfurtském autosalonu Hyundai také prozradil, že vyrobí pouze omezený počet kusů. Na vybrané evropské trhy zamíří celkem šest stovek exemplářů a prodej začne ještě do konce letošního roku.
Pokud čteme mezi řádky správně, Hyundai i30 N Project C by se mohl pokusit překonat rekord na Nürburgringu v kategorii ostrých předokolek. Automobilka sice v tiskové zprávě nic takového nezmiňuje, ale právě podobné speciality v posledních letech přepisovaly rekordní tabulky. Naposledy se tak stalo v případě Renaultu Mégane R.S. Trophy-R, před tím si zapsal rekordní čas také podobně přiostřený a limitovaný Golf GTI Clubsport S a ještě před tím Mégane R.S. 275 Trophy-R. Výjimku v poslední době tvoří jen Civic Type-R.
Uvidíme, co se z Projectu C nakonec vyklube. Každopádně vzhledem k tomu, že už klasická i30 N Performance je velmi povedená a dost rychlá, dají se očekávat velké věci.