Hybridní už je také Tatra. Vzduchem chlazenému dieselu o výkonu 408 koní pomáhá elektromotor nabízející dalších 680 koní

14.11.2024
přidejte názor

Na alternativní pohony myslí i kopřivnická Tatra. Po vodíkovém automobilu nedávno představila hybrid navíc osazený novou kabinou. 

Alternativní a hlavně elektrifikované pohony jsou dnes téma, které rezonuje napříč celým automobilovým trhem. A stranou nestojí ani kopřivnická Tatra, která nedávno představila svůj nový hybrid. Navíc osazený novou kabinou. 

Tatra Force e-Drive Hybrid je čtyřnápravový valník, který má sloužit pro ověření jak nové kabiny, tak hlavně nového elektrifikovaného pohonu. Jeho základem je vzduchem chlazený vznětový osmiválec o výkonu 408 koní, kterému pomáhá synchronní elektromotor s permanentními magnety. Ten má dalších 680 koní. Spalovací motor pak produkuje 2100 Nm a elektromotor 2400 Nm. 

Na elektromotor až 70 km

Elektromotor je přímo spojen se spalovacím motorem a navazuje na něj automatická sedmistupňová převodovka Alison. Trakční baterie má kapacitu 89 kWh. To je dost k tomu, aby auto bylo schopné jezdit pouze na elektřinu. 

Tatra 813 (1978): Kolos čili Drtikol
Přečtěte si také:

Tatra 813 (1978): Kolos čili Drtikol

„Hybridní systém pohonu využívá kombinaci vznětového vzduchem chlazeného osmiválcového motoru Tatra, dále elektromotoru, vícestupňové plně automatické převodovky s hydrodynamickým měničem a trakční baterie, přičemž je zabudován do našeho standardního podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami se vzduchovým pérováním. Podvozek jsme tedy nemuseli pro tento účel nijak speciálně upravovat. Kombinace spalovacího vznětového motoru a elektromotoru s trakční baterií nabízí několik druhů provozních módů a samozřejmě díky ní také dosáhneme snížení množství škodlivých emisí při provozu,“ vysvětluje Radomír Smolka, člen představenstva Tatra Trucks zodpovědný za výzkum a vývoj. 

Tatra uvádí, že v elektrickém režimu ujede automobil bez pomoci spalovacího motoru solidních 70 km. Případně může auto pohánět naopak pouze spalovací motor bez přispění elektromotoru. 

Pokud jde o novou kabinu, tak ta je šestimístná. Čtyři místa jsou vpředu a dvě vzadu. Nechybí klimatizace, digitální palubní deska nebo střešní průlez. 

Zdroj: Tatra Trucks 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?