Honda představila novou, již desátou generaci sedanu Accord. Prozatím se jedná o model pro severoamerický trh a není jasné, jak to bude s jeho prodejem v Evropě. Honda současný model z trhu stáhla, jeho pozici mají nahradit crossovery a SUV. Americký model se bude montovat v Ohiu a dostane nové přeplňované motory.
Díky přepracované platformě a novým materiálům je nová Honda Accord o 50 až 80 kg lehčí než minulá generace. Je také pevnější, torzní tuhost vzrostla o 32 %. Honda očekává lepší výsledky v přísnějších nárazových testech. Pokud jde o design, jedná se spíše o evoluci zavedených tvarů, prvky na karoserii jsou podobné například hybridnímu a vodíkovému modelu Clarity.
Pod kapotou je v základu přeplňovaný čtyřválec 1,5 l o výkonu 141 kW (192 k) v 5500 min-1 a točivém momentu 260 Nm v 1500 - 5000 min-1. Standardně se dodává s převodovkou CVT, ale ve verzi Sport s upraveným podvozkem bude šestistupňový manuál.
Druhou možností je přeplňovaný dvoulitr odvozený od toho v Civicu Type-R. Má výkon 185 kW (252 k) v 6500 min-1 a točivý moment 370 Nm v 1500 - 4000 min-1. Dvoulitr má standardně novou desetistupňovou automatickou převodovku, která je o 10 kg lehčí než starý šestistupňový automat. Ve verzi Sport bude rovněž manuál.
Doporučujeme: Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ke kořenům
Třetí možností bude již zavedený hybridní pohon, který Honda přebírá z dosavadních modelů. Atmosférický dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu má podle Hondy 40% termální účinnost a je spojený s dvojicí elektromotorů. Honda se chlubí tím, že při výrobě elektromotorů nejsou poprvé v historii použity těžké vzácné kovy.
Nyní zbývá jen čekat, jak to bude s Accordem na evropském a tedy i na našem trhu.