Honda Accord dostala motor 1,5 l, hybrid a desetistupňový automat

17.07.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Honda představila desátou generaci modelu Accord

  • Zatím je to model výhradně pro severoamerický trh

  • Accord dostal nový desetistupňový automat

  • Stále není jasné, jak to bude s Accordem u nás

Honda představila novou, již desátou generaci sedanu Accord. Prozatím se jedná o model pro severoamerický trh a není jasné, jak to bude s jeho prodejem v Evropě. Honda současný model z trhu stáhla, jeho pozici mají nahradit crossovery a SUV. Americký model se bude montovat v Ohiu a dostane nové přeplňované motory.

Díky přepracované platformě a novým materiálům je nová Honda Accord o 50 až 80 kg lehčí než minulá generace. Je také pevnější, torzní tuhost vzrostla o 32 %. Honda očekává lepší výsledky v přísnějších nárazových testech. Pokud jde o design, jedná se spíše o evoluci zavedených tvarů, prvky na karoserii jsou podobné například hybridnímu a vodíkovému modelu Clarity.

Honda Accord (12) Honda Accord je větší, ale také lehčí a pevnější. Prozatím není jisté, jak to bude s dovozem Accordu na evropský trh
Honda Accord (20) Interiér desáté generace Accordu je poměrně konzervativní a jednoduchý. Ubylo tlačítek, ale přibylo funkcí a systémů

Pod kapotou je v základu přeplňovaný čtyřválec 1,5 l o výkonu 141 kW (192 k) v 5500 min-1 a točivém momentu 260 Nm v 1500 - 5000 min-1. Standardně se dodává s převodovkou CVT, ale ve verzi Sport s upraveným podvozkem bude šestistupňový manuál.

Druhou možností je přeplňovaný dvoulitr odvozený od toho v Civicu Type-R. Má výkon 185 kW (252 k) v 6500 min-1 a točivý moment 370 Nm v 1500 - 4000 min-1. Dvoulitr má standardně novou desetistupňovou automatickou převodovku, která je o 10 kg lehčí než starý šestistupňový automat. Ve verzi Sport bude rovněž manuál.

Doporučujeme: Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ke kořenům

Třetí možností bude již zavedený hybridní pohon, který Honda přebírá z dosavadních modelů. Atmosférický dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu má podle Hondy 40% termální účinnost a je spojený s dvojicí elektromotorů. Honda se chlubí tím, že při výrobě elektromotorů nejsou poprvé v historii použity těžké vzácné kovy.

Nyní zbývá jen čekat, jak to bude s Accordem na evropském a tedy i na našem trhu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?