Historicky první vietnamská automobilka představuje dvě zadokolky s evropskou technikou

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Vietnamská automobilka VinFast definitivně vstupuje na scénu

  • V Paříži ukazuje dva své modely 

  • Základní technika sedanu i SUV má původ v Evropě 

  • V červnu příštího roku odstartuje prodej na vietnamském trhu. Vyvážet se tyto modely nezačnou dříve než v roce 2020

VinFast je na automobilové scéně úplně nové jméno. Jde o historicky vůbec první automobilku z Vietnamu. Za nově zrozenou značkou stojí společnost Vingroup, zaměřená převážně na nemovitosti. Oficiálně byla první vietnamská automobilka založena ve snaze „posílit průmyslový rozvoj Vietnamu, modernizovat zemi a zlepšit životy vietnamských obyvatel“, jak uváděla starší tisková zpráva. Rozhodnutí vstoupit na automobilový trh ale může mít i úplně prosté vysvětlení.

Společnost Vingroup jednoduše cítí příležitost. Ve Vietnamu současně připadá na 1000 obyvatel 24 aut, jenže průzkumy ukazují, že se počet aut brzy zdvojnásobí. Jiné studie zase říkají, že se aktuálně ve Vietnamu prodá ročně přibližně 300 tisíc vozů a že do roku 2025 by to mělo být třikrát tolik. V takovém prostředí by se vietnamské značce mohlo dařit docela dobře.

Koupili byste si auto vyrobené ve Vietnamu? V Paříži se přesně takový vůz ukáže
Přečtěte si také:

Koupili byste si auto vyrobené ve Vietnamu? V Paříži se přesně takový vůz ukáže

Tím spíš, že připravené automobily Lux A2.0 Sedan a LuxSA2.0 SUV mají poměrně zajímavý základ. Design obstaralo slavné studio Pininfarina, novou platformu vyvíjely čtyři stovky inženýrů rakouské společnosti Magna Steyer. Elektronické řízení motoru dodala další známá společnost Bosch a s dvoulitrovými motory pomáhala jiná rakouská společnost AVL. Výrobce slibuje rovněž příjemný interiér a kvalitní jízdní vlastnosti dané propracovaným podvozkem, který vpředu využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvek. Vše nakonec podtrhuje osmistupňový automat od ZF.

VinFast bude nabízet dvě verze dvoulitrového zážehového čtyřválce. Slabší provedení nabídne 130 kW (176 k), silnější bude disponovat výkonem 170 kW (231 k). U sedanu si zájemci budou moci vybrat, u SUV nabídne VinFast pouze silnější variantu. Standardem je pohon zadní nápravy, k SUV lze případně dokoupit pohon všech kol. S crossoverem zároveň dostanete také vzduchové odpružení zadní nápravy. Pokud jde o rozměry, sedan je dlouhý 4973 mm, široký 1900 mm a vysoký 1464 mm. V případě SUV dosahuje délka hodnoty 4940 mm, šířka 1960 mm a výška 1773 mm.

Nový čínský crossover Byton chce oslovit „řidiče“, kteří se rádi nevěnují řízení
Přečtěte si také:

Nový čínský crossover Byton chce oslovit „řidiče“, kteří se rádi nevěnují řízení

Výroba obou novinek bude probíhat ve zcela novém výrobním závodě ve Vietnamu, kde se také první modely začnou prodávat už příští rok. Časem by se VinFast chtěl podívat i do Evropy. Příští rok začne automobilka vyrábět malý městský automobil. Půjde však o převlečený model GM. V roce 2019 bude současně odhalen první elektromobil a koncem stejného roku pak bude zahájena výroba elektrického autobusu. Ten vznikl pro změnu ve spolupráci se společností Siemens. Zdá se, že VinFast bere své působení na automobilovém trhu opravdu vážně.

  • Našli jste v článku chybu?