Náš oblíbený výrobce těžkopádných, nepraktických, drahých a naprosto neodolatelných motocyklů vyrukoval s překvapivou revolucí modelového portolia. Její podstatou je faktické sloučení výrobních řad Dyna a Softail do jediné. Jednotlivé se jmenují stejně jako dosud: Softail Slim, Fat Boy, Heritage Classic, Deluxe, Breakout, Fat Bob, Low Rider a Street Bob. Mají ale nový motor Milwaukee Eight s hlavami chlazenými olejem (podrobněji viz náš loňský test Harley-Davidson Road Glide Special s motorem Milwaukee-Eight), zcela nový, tužší a lehčí rám a aktualizovaný styling.
Nový rám navazuje na řadu Softail. Trojúhelníková zadní kyvná vidlice se na pohled tváří jako součást pevného, neodpruženého zadního zavěšení (hard-tail). Motor je v rámu montovaný napevno, bez pryžových silentbloků, protože všechny jednotky Milwaukee-Eight už mají vyvažovací hřídel. (Dřívější TwinCam je měl jen ve variantě B, určené právě pro řadu Softail.)
Doporučujeme: Nájezdníci z Milwaukee aneb na Harleyích švýcarskými průsmyky
Odpružení a tlumení zajišťuje jediná jednotka. Nově našla své místo pod sedlem, kde účinně přenáší síly do centrálního nosníku rámu až ke krku řízení. Rám má o 50 procent méně součástí, o 22 procent nižší počet svárů, je lehčí a o 65 procent tužší. Vyrábí se v několika variantách, které se liší úhlem krku řízení (28, 30 a 34°), světlou výškou (standardní a vysoká) a šířkou kyvné vidlice (široká, úzká).
Přední vidlice Showa využívá technologii SDBW, která zajišťuje progresivní tlumící účinek prostřednictvím variabilního průtoku oleje přes planžety.
Výsledkem kombinace nového motoru s novým rámem by mělo být výrazné zlepšení dynamiky, ovladatelnosti, stability i volnosti náklonu. Všechny modely jsou také lehčí, v průměru asi o 15 kilogramů. Jednotlivé členy nové řady Softail si prohlédněte v přiložené galerii, kde také najdete stručnou charakteristiku každého z nich. A pokud vás zajímá, jak o nich hovoří samotný Harley-Davidson svým oficiálním jazykem, přečtěte si také tiskovou zprávu: