GXV Patagonia je další nezničitelné obytné auto do opravdu velké nepohody

přidejte názor
  • Trh s obytnými automobily nabízí nepřeberné množství různých typů, a to včetně těch extrémních 

  • Jedním takovým je i GXV Patagonia, tedy obytný vůz postavený na podvozku Kenworth K370

  • S maximálním komfortem zahrnujícím žulovou kuchyňskou linku, dřevěný nábytek, koupelnu nebo klimatizaci můžete vyrazit daleko mimo civilizaci

  • Základní cena je 10,5 milionu korun 

Trh s obytnými automobily konstantně roste. Nabídka různých typů a variant je v dnešní době doslova nepřeberná od jednoduchých vestaveb určených pro automobily typu Ford S-Max, až po neuvěřitelně luxusní pojízdné a absurdně drahé hotely. Dobře to bylo vidět na nedávném veletrhu For Caravan. V celém tom spektru se najdou i obytná auta určená do extrémních podmínek, jako třeba model GXV Patagonia.

GXV je zkratka americké společnosti Global Expedition Vehicles, která si za základní verzi modelu Patagonia řekne v přepočtu zhruba 10,5 milionů korun. Minimálně. Důvod je celkem prostý. Cena totiž zahrnuje i nákladní auto, ze kterého tento speciál vychází. Může to být třeba Kenworth K370, ale také MAN nebo Mercedes. Obzvlášť zajímavou verzí by pak mohla být varianta postavená na modelu Unimog.

Galerie: Veletrh For Caravan i letos ukazuje, že bydlet a cestovat se dá mnoha způsoby
Přečtěte si také:

Galerie: Veletrh For Caravan i letos ukazuje, že bydlet a cestovat se dá mnoha způsoby

Nástavba vyrobená ze sendvičových šest centimetrů silných laminátových panelů má rozměry 5,3 m na délku, 2,4 m na šířku a 2,1 m na výšku. Výbava je vskutku kompletní. Hned za kabinou, do které lze přejít přímo z nástavby, je koupelna a WC, uprostřed nástavby najdeme kuchyň a jídelnu, v zadní části je pak rozměrná postel (1,5 x 2,0 m). Patagonia odveze až čtyři lidi, kdy dva budou spát vzadu a dva si rozloží postele uprostřed automobilu. Nechybí ani věci typu mikrovlnné trouby, nezávislého topení, klimatizace, televize a tak podobně. Elektrickou energii obstarají solární panely a případně i dieselový generátor.

V terénu pomůže vysoký podvozek opatřený adekvátní ochranou, krátké převisy, terénní pneumatiky, naviják a pokud došlo na nejhorší, vůz je vybaven také ochranným rámem. Kdyby vám náhodou model GXV Patagonia přišel jako málo drsný, i v tomto segmentu je z čeho vybírat. Něco podobného lze získat třeba na základech ruského Kamazu, kde najdete i saunu nebo klasická kamna na dřevo:

Přečtěte si také:

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?