Galerie: Tajné a zapomenuté prototypy vozů značky Škoda z dob socialismu

12.03.2018
11 nových názorů
Autor: Redakce Autobible

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • I přes chudou nabídku sériových aut byl vývoj značky Škoda velmi aktivní

  • Pohon předních kol Škoda zvažovala už v 60. letech

  • Mnoho prototypů položilo základ budoucím koncepcím

  • Nejznámější je patrně Škoda 720, která se málem začala vyrábět

Sériová produkce automobilky Škoda v letech 1948 až 1989 je velmi dobře zmapovaná a všem určitě známá. Vždyť mnoho jiných aut u nás ani nebylo a tisícovky, stovky, stodvacítky a později pak ještě Favority tvořily páteř individuální automobilové dopravy v Československu.

Doporučujeme: Retro na neděli: Škoda 720 mohla být „BMW východu“. I tu pohřbili komunisté

Přesto vývoj automobilky Škoda (tehdy se automobilka oficiálně jmenovala AZNP - Automobilový Závod Národní Podnik) nelenil a tvořil jeden zajímavý prototyp nebo koncept za druhým. Vedle novátorských koncepcí pracoval i na modernizacích a nebál se experimentovat. Asi nejznámější je projekt Škody 720, který se ale nakonec do výroby nedočkal. S dalšími zajímavými a nepříliš známými prototypy značky Škoda z období hlubokého socialismu se můžete seznámit v přiložené fotogalerii.

Eleanor GT (neregistrovaný)
Nevím, nevím.ale když sednu do BMW E 21 nebo do Opelu Kadett z roku 1980 nevidím nic zábavného na Škodovkách z těchto let.Vývoj automobilek od 70 let byl tak revoluční ,že do dnes se dá na taková auta dívat celý den.Jsem bývalí vexlák s ojetými auty a teď jezdím ve VW Golf 1,6 diesel z roku 1983.Každé ráno otočím klíčkem a auťák na první chytne.A když se něco náhodou rozbije stačí šroubovák a desítka klíček.Pokrok nezastavíš ,ale nemusíš cpát prachy za stupidní výměny dvou hmot,filtrů pevných částic a dalších schválně nastrčených kurvítek.Zlatý osmdesátky!
Tadeus (neregistrovaný)
Prosím pamětníky - obrázek ortodoxu, není náhodou focen za truhlárnou UVMV ?
Anonym (neregistrovaný)
Je hezké vidět, jak se škoda vždy od dobrého nápadu vydala uplně opačným směrem a vyrobila absolutní shit .. no a zůstalo jí to dodnes ... za komačů lidi neměli na výběr a škodovky kupovat museli ... ale proč to kupují dnes když na trhu jsou za stejnou cenu mnohem kvalitnější vozy - to mi hlava nebere.
Ivo Hřebačka (neregistrovaný)
Co stálo za to nebo ne, je asi jedno. Naši konstruktéři měli nápady, to je důležité. Věřím, že je mají i dnes a je jedno, jestli to pohřbili komunisti nebo dnes kapitalisti z VW. Ona konkurence uvnitř se těžko snáší.
Rudo Schmidt (neregistrovaný)
Zase niekto múdry... AZNP - Automobilové Závody Národní Podnik. Od koho pochádza "tvrdenie, že komunisti nemali dosť peňazí na betérie, tak sa muselo auto štartovať so stlačenou, vypnutou spojkou?
Anonym123 (neregistrovaný)
Prosím, přísně přesněji - Škoda 110 Supersport opravdu není vývojovou verzí Feratu, ale je tomu přesně naopak. Nejprve byl SS, který Pištěk totálně podělal a udělal z něj hnusnýho Ferata. 1100 GT, alespoň podle toho, co vím, nikdy neměla a ani nechtěla být označována jako Škoda, vždy jen ÚVMV. To stejné je u BAZu, ani v oficiální knize o vývoji aut v Bratislavě, co v muzeu, kde Oficiál vytáhli, se nepíše cokoliv o jménu Škoda v názvu. Technika je z MB, ale jmenovalo se to prostě BAZ Oficiál a BAZ Furgonet. Přidávat tam Škoda je zkratkovité a prvoplánové... Škoda, protože fotky jsou to mimořádně zajímavé a jinak než knižně prakticky neviděné...
  • Našli jste v článku chybu?