[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Nejdražší tříválec na českém trhu stojí přes tři milliony!
-
Čtyři nejdražší tříválce jsou od BMW
-
I Škoda si řekne za tříválec skoro 600 000 korun
-
Dnešní litrové tříválce mají stejné výkony jako ještě nedávno dvoulitrové čtyřválce
Pro řadu motoristů je tříválec naprosto nemyslitelná motorizace. Většina je má spojené s první generací motorů 1.2 HTP pod kapotou prvních generací Škody Fabia. Ale s tříválcem jsme se mohli setkat i v jiných vozech různých značek, jenom se kvůli tomu nedělalo takové haló.
Doporučujeme: Test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích
Dnes se tříválcový motor stává naprosto běžnou součástí nabídky i u prémiových značek. Nejenže netvoří základní část nabídky, dokonce se za něj někde i připlácí. Například Ford prodává Focus s atmosférickou šestnáctistovkou levněji než s „foukaným“ litrovým EcoBoostem.
Otázkou je, co s tříválci udělají nové emisní normy, které začnou platit od letošního září. V malých autech je ale uvidíme určitě, spíše jen skončí pod kapotou poměrně velkých aut vyšší třídy. Na druhou stranu, spolu s hybridním pohonem se vždycky dají tabulkové emise srazit. Zvykejme si, bude hůř.