-
Modernizace Škody Octavia rozpoutala zuřivou debatu na téma designu přední části se zdvojenými světlomety
-
Zdvojená světla ale nejsou u modelů této značky žádnou novinkou
-
„Čtyřoké“ byly už prototypy 720, stejně jako třeba Škoda 110 R, některé verze modelu 120 nebo prodejně tolik úspěšný Yeti
Stále ještě aktuální facelift Škody Octavia, který přinesl kompletně přepracovanou přední část se zdvojenými světlomety, rozpoutal zuřivou debatu na téma výsledného řešení. Okamžitě po zveřejnění prvních obrázků se vyrojilo obrovské množství negativních komentářů. Dělená světla mají přitom u Škody dlouhou tradici.
Doporučujeme: Škoda 120 slaví čtyřicet let. Mnohé jezdí dodnes
Začít můžeme třeba u prototypů 720, což je přelom šedesátých a sedmdesátých let. Velmi pěkně vypadající vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol se bohužel do sériové výroby nikdy nedostal. To ovšem neplatí o následné Škodě 120, která se dočkala zdvojených světel ve variantách LS a GLS. Čtyřoký pak byl také model 110 LS a 110 R, což je podle našeho skromného názoru nejhezčí Škoda se zdvojenými světlomety vůbec.
Pro čtyřoké Škodovky ale nemusíme chodit tak daleko do minulosti. Se svým prvním SUV začali v Mladé Boleslavi koketovat v roce 2005, kdy se na autosalonu v Ženevě představil koncept Yeti. Ten o pár měsíců později následovala další studie, tentokrát se stahovací střechou.
Doporučujeme: Škoda Octavia 2017 je zkouškou odvahy (první jízdní dojmy)
A jak určitě dobře víte, také Yeti měl zdvojená světla. Jak ve stádiu konceptu, tak později v sériové výrobě. Když přišel v roce 2013 facelift, který zdvojená světla zrušil, dokonce zaznívaly negativní názory s tím, že zdvojené řešení mělo více originality. A nakonec ani nový Kodiaq nemá klasické uspořádání světlometů. Také zde jsou dělená světla, i když ne tak výrazně jako v případě Octavie.
Nechme se překvapit tím, co bude následovat. Autor aktuální Octavie Jozef Kabaň míří k BMW. Uvidíme, s čím přijde jeho nástupce. Jak by se vám zamlouval třeba takový čtyřoký Superb?