-
Základní princip fungování osobního auta se od konce 19. století příliš nemění
-
Neustále se ale pracuje na zlepšování účinnosti spalovacích motorů
-
Nejvíce pokroku přineslo elektronické řízení chodu motoru na konci 80. let 20. století
-
Nové technologické postupy a nápady předpovídají termální účinnost pístového motoru přes 40 %
-
Účinnější spalovací motory vydrží v nových autech ještě několik desetiletí
Zatímco některé automobilky sázejí na zavádění pouze odzkoušených a spolehlivých technologických postupů nebo technických řešení, jiné byly známé inovacemi a objevováním nových obzorů. Mnohdy se to neobešlo bez klopýtání a obchodních neúspěchů. Jsou řešení, která zkrátka o několik dekád předběhla svou dobu.
Doporučujeme: Galerie 10 převratných modelů, bez kterých by dnešní auta nebyla taková, jaká jsou
V přiložené galerii najdete významné inovátory v oblasti automobilových motorů a pohonů. Bez těchto vynálezů by dnešní auta nebyla taková, jaká jsou. A vlastně vše, co se tyto automobilky nebo modely snažily prosadit, je dnes běžnou součástí pohonných jednotek moderních aut.
Zajímavé také je, že plno inovací přinesly automobilky, které je následně nedokázaly náležitě zobchodovat. Často se čekalo ještě několik let (a spíše desetiletí), než někdo jiný přišel se stejným řešením, jenom spolehlivějším a levnějším. Nebo ho zkrátka představil ve vhodnější dobu.