[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Nejrychlejší produkční auto na Nordschleife je Porsche 911 GT2 RS
-
Absolutně nejlepší čas zajel v roce 1983 Stefan Bellof s Porsche 956
-
Pod osm minut se dnes dostanou u některá SUV
Přestože pro měření časů na okruhu neexistuje nějaká schválená jednotná metodika, automobilky se naměřenými hodnotami rády ohánějí. Zejména u sportovních vozů je čas na jedno kolo dosažený na „Severní smyčce“ závodního okruhu Nürburgring velice silný marketingový nástroj. Vždyť už se dneska uvádí i u sportovních SUV.
Doporučujeme: Video: Audi SQ7 dokáže na Nordschleife zahanbit kdejaké sportovní auto
Závodní okruh u obce Nürburg vznikl v Německu už na konci 20. let 20. století jako projekt pro podporu místního regionu. Postupem času procházela více než dvacetikilometrová trať modifikacemi. Největší změny okruh prodělal na přelomu 70. a 80. let, kdy trať vedoucí lesem přestala odpovídat bezpečnostním požadavkům a jezdci F1 na ní již odmítali závodit. Vznikl nový okruh podle moderních standardů, ale legendární Severní smyčka, pro kterou se vžil německý termín Nordschleife, existuje neustále. Využívá se jak k vytrvalostním závodům, tak k testování a k volným jízdám pro veřejnost.
Když nám teď nové Porsche 911 GT2 RS stanovilo nový rekord pro produkční silniční auta, mohli bychom si připomenout další nejrychlejší auta na Nordschleife a zmínit i některé zajímavosti. Vše najdete v přiložené galerii. Určitě je dobré připomenout, že novější vozy těží s obrovského pokroku v oblasti silničních pneumatik. Gumy na obyčejná sportovní auta nabízejí dnes takovou oporu, o které si mohly nechat sporťáky před deseti dvaceti lety jen zdát.