Nedávno jsme psali, jak Porsche najednou zjistilo, že zákazníci chtějí ultimativní řidičské nástroje a na nějakých rekordních časech na okruzích jim vůbec nezáleží. Zkrátka se spokojí s horším autem, jen když je bude bavit řídit. Porsche zareagovalo limitovanou edicí Porsche 911 R, která se i přes šílenou cenovku vyprodala doslova přes noc. A nyní je tu další přírůstek.
Jmenuje se Porsche 911 GT3 Touring a na rozdíl od 911 R to není limitovaná edice. Bude v běžné nabídce, přičemž se od GT3 liší charakteristikou podvozku, komfortnější výbavou a především absencí masivních aerodynamických doplňků a zadního křídla. Je to zkrátka GT3 na silnici, nikoli primárně na okruh. A výhradně používá manuální převodovku! Docela jsme zvědaví na to, jak na takový model zareaguje trh limitované 911 R, která se (nyní jen jako ojetina) prodává klidně za víc než 10 milionů. Spekulanti možná zapláčou...
Doporučujeme: Porsche 911 GT2 RS teď už oficiálně: 700 koní a stovka 2,8 s
Vzadu se ukrývá pořád stejný atmosférický šestiválec 4,0 l z GT3, který má výkon rovných 500 koní (368 kW), točivý moment 460 Nm a zvládne až 9000 otáček za minutu. Na 100 km/h akceleruje GT3 Touring za 3,9 sekundy a rozjede se na 316 km/h. Cena je shodná jako u GT3, takže si prostě jen vyberete, co chcete.
Pořád ale autu zůstává adaptivní podvozek, masivní 20" kola a natáčení zadní nápravy, což jsou záležitosti, které by možná někteří zákazníci oželeli a raději dostali ještě více řidičské interakce. Ale co není, může být. Nějaká „očesaná“ 911 bez jakýchkoli pomocníků a moderních systémů je pořád ve hře.