Před několika lety byla práce automobilového novináře docela jednoduchá. Představilo se nové auto, výrobce k tomu řekl, co je pod kapotou za motor, do jakého segmentu bude vůz patřit, kolik bude stát a kdy se začne prodávat. Do galerie se nahrálo pár fotek a hotovo dvacet. Dnes nám to automobilky stěžují, protože nová auta už vlastně nejsou auta.
Ona tak sice někdy vypadají, jako aktuální koncept Renault Symbioz (mají čtyři kola a dokonce někdy i volant), ale rozhodně se na ně nesmíme dívat jako na auta, protože auta jsou špatná a zlá. Někdo v EU to přece říkal. Je potřeba používat správné výrazy, takže Renault Symbioz je „nový životní prostor pro nový druh svobody“.
Doporučujeme: Renault Espace dostal motor 1,8 l z Alpine A110, šestnáctistovka končí
Sama automobilka vlastně k „novému životnímu prostoru pro nový druh svobody“ představila i dům (ten se kupodivu pořád jmenuje dům a ne například „univerzální volnočasová sdílená integrovaná jednotka“), se kterým je „nový životní prostor pro nový druh svobody“ plně integrován, propojen a tak dále.
Všechna ta oficiální prohlášení automobilek jsou dnes úplně stejná. Nasypou se někam slovíčka jako budoucnost, konektivita, životní prostor, elektromobilita, udržitelná mobilita a případně ještě „smart cities“ a pak se z toho nějakým generátorem vytvoří pětistránková tisková zpráva, ze které má jeden akorát tak hlubokou depresi. Jen o samotném autě, respektive v tomto případě „novém životním prostoru pro nový druh svobody“, se nedozvíte vůbec nic.
Útěchou budiž představení ostrého Renaultu Mégane R.S., ale obávám se, že za pár let už nebude ani to.