Pravděpodobně nejextrémnější automobil frankfurtského autosalonu má po premiéře. Také Mercedes pořádal v předvečer oficiálního zahájení výstavy tiskovou konferenci, kde ukázal svůj dlouho očekávaný hypersport. Stručně řečeno, je to dost těžko uvěřitelný stroj.
Mercedes splnil to, co slíbil. Model AMG Project One je skutečně převlečená formule, která může vyrazit do běžného provozu. Technologie závodních monopostů byly použity například pro výrobu karbonového monokoku, což je základ této novinky, ale hlavně se sem z F1 přestěhovala pohonná jednotka.
Doporučujeme: Nejrychlejší kabriolet na světě má V12, 900 koní a znak Brabusu. Ukáže se ve Frankfurtu
Možná teď někteří budou zklamaní. Ano, jde o hybridní vůz. Mercedes si ale dobře uvědomuje, že čistokrevná spalovací auta typu Bugatti Chiron jsou možná zajímavá, jenže bez elektrifikace se už o moc rychlejší stroj postavit nedá. Proto má Project One elektromotorů více než dost. Základem je ovšem zážehový šestiválec o objemu 1,6 litru, vybavený přímým vstřikem paliva, vačkovými hřídeli poháněnými ozubenými koly a dost zajímavým systémem přeplňování.
Turbodmychadlo umí pracovat klasicky, tedy využívat energii výfukových plynů, jenže zároveň je zde ještě kompresor připojený k prvnímu z celkem čtyř elektromotorů. Tento elektromotor v případě potřeby roztočí kompresor až na 100 000 ot./min. A jen tak pro zajímavost, ten elektromotor použitý pouze pro pohon kompresoru má výkon 90 kW (122 koní). A jaký výkon má váš automobil?
Přímo na klikový hřídel je pak připojen další elektromotor. Ten disponuje výkonem 120 kW. Přes osmistupňovou automatickou převodovku (s možností manuálního řazení) je poháněna zadní náprava. Celá tato zadní jednotka generuje přes 500 kW (680 koní), jenže to přirozeně není vše.
Doporučujeme: Test na pondělí — Mercedes-Benz AMG GT R
Vůz nabízí řidiči řadu různých nastavení včetně čistě elektrického režimu, kdy auto pohání většinu času pouze přední elektromotory a ten zadní se přidává jen na krátké chvíle při akceleraci. V tomto režimu automobil zvládne maximálně 25 km. Pravým opakem je závodní režim s kompletně deaktivovanou stabilizací.
Design si můžete prohlédnout na prvních fotkách. Podle reakcí novinářů, kteří auto už viděli na vlastní oči, vypadá Project One v reálu ještě lépe než na fotkách. Pro českého fanouška je určitě sympatická zadní ploutev připomínající Tatru 87.
Asi vám je jasné, že převlečený monopost F1 nebude levný, což opravdu není. Základní cena činí v přepočtu přibližně šedesát milionů korun.