999, tak zní maximální počet vyrobených kusů této limitované série Audi R8, které si ponechává atmosférický desetiválec a jako bonus odhazuje pohon všech kol. Motor tak posílá svou sílu výhradně na zadní nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Audi R8 V10 RWS je vlastně připomínka závodního speciálu R8 LMS GT4. Desetiválec v produkčním voze má výkon 397 kW (540 k) a točivý moment 540 Nm, je to tedy jeho „slabší“ verze. Na 100 km/h akceleruje v případě kupé za 3,7 s a rozjede se na 320 km/h. Spyder (ano, R8 s pohonem zadních kol můžete mít i bez střechy) má parametry trochu horší, konkrétně 3,8 s a 318 km/h.
Doporučujeme: Test Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type SVR
Kupé ukáže na váze 1509 kg, o 50 kg méně než standardní čtyřkolka. Spyder je lehčí o 40 kg, takže váží 1680 kg. Zajímavé je, že Audi R8 V10 RWS má také jakýsi driftovací režim, který umožní i méně zkušenému řidiči projíždět zatáčku bokem. Stačí stabilizaci nastavit do režimu Sport a režim motoru na Dynamic. To zas bude bouraček... Samozřejmě ale všechnu záchrannou elektroniku můžete úplně vypnout, čímž se stane z Audi R8 skutečný řidičský nástroj pro vyzrálé řidiče.
Audi R8 s pohonem pouze zadních kol už má také svoji cenu. V Německu začíná kupé na 140 000 eur (3 640 000 korun), Spyder přijde na 153 000 eur (3 980 000 korun).