Ford S-Max a Galaxy mají nové diesely, automat a lepší stěrače

14.09.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Pod kapotu MPV Ford S-Max a Galaxy míří nový naftový dvoulitr

  • Nabízet se bude ve výkonech 120 až 240 koní

  • Může mít nový osmistupňový automat a pohon všech kol

  • Další novinkou pro modelový rok 2019 jsou stěrače s integrovanými ostřikovači

  • Oba modely už mají české ceny a lze je objednávat

Ford modernizoval nabídku motorizací pro MPV modely S-Max a Galaxy. Pod kapotu zamíří nový naftový dvoulitr EcoBlue, který je uzpůsoben na nové emisní normy Euro 6d-TEMP a především nové měření spotřeby a emisí. Nejenže vše plní s rezervou, ale počítá se s ním i pro další léta. Diesel tak u Fordu ještě nekončí. Navíc v kategorii MPV je nafta v Evropě naprosto dominantní.

Motor 2.0 EcoBlue přináší zejména systém selektivní katalytické redukce se vstřikováním AdBlue. Díky tomu likviduje oxidy dusíku ve výfukových plynech účinněji než denox katalyzátor, na který Ford ve svých velkých modelech spoléhal dosud. Nová pohonná jednotka se nabízí v několika verzích. Základní má výkon 88 kW (120 koní) a spojena je výhradně s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Další verze má výkon (110 kW) 150 koní a ke standardnímu manuálu může mít i pohon všech kol. Verzi s předním pohonem lze nicméně kombinovat i s novým osmistupňovým „měničovým“ automatem.

Doporučujeme: Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Pokud byste chtěli automat a zároveň čtyřkolku, musíte pro ještě silnější verzi o výkonu 140 kW (190 k). Tu ale můžete mít i v předokolce, a to jak s manuálem, tak s automatem. Poslední možností je vrcholné provedení 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o výkonu 176 kW (240 koní). Ano, je to diesel s výkonem 120 koní na litr. Dostanete ho ale jen v předokolce s automatem.

Nabídku komfortní a bezpečnostní výbavy modelů S-Max a Galaxy modelového roku 2019 rozšiřuje vylepšený adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, přesnější a rychleji reagující hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách a například nové stírací lišty s integrovanými ostřikovači. Ty podle Fordu umožní účinnější čistění velké plochy oken a zároveň sníží spotřebu ostřikovací kapaliny. Verze ST Line pak dostanou červeně lakované brzdové třmeny.

S-Max s motorem 2.0 EcoBlue stojí 801 790 Kč (88 kW Trend) až 1 283 990 Kč (176 kW Bi-Turbo Vignale). V případě Galaxy činí rozpětí 861 990 až 1 159 990 Kč (Titanium, Galaxy se jako Vignale nenabízí. Ford na ně už přijímá objednávky.

Ceník Ford S-MAX 2019 ke stažení 

Ceník Ford Galaxy 2019 ke stažení

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?