Společnost FORD MOTOR COMPANY, s. r. o. představí na e-Salonu v Praze, veletrhu zaměřeném na alternativní způsoby dopravy, hned tři novinky: Ford Puma, Ford Kuga a Ford Explorer.
Ford Puma
Ford Puma je zcela nový kompaktní crossover ve stylu SUV, jehož neotřelý a atraktivní exteriér znamená počátek nové designové filozofie značky. Líbivý exteriér přitom není v rozporu s praktičností. Puma nabízí největší objem zavazadlového prostoru v segmentu: 456 litrů v základní konfiguraci. Součástí zavazadlového prostoru je přitom i tzv. „Megabox“ o objemu osmdesát litrů, ideálně sloužící k převážení nestabilních a vysokých předmětů – třeba pokojových květin. Megabox také uvítají všichni, kdo při návratu z výletu nebo sportovního výkonu potřebují bezpečně převézt zablácené holinky nebo oblečení. Prostě je hodí do plastového Megaboxu, který se po jízdě vystříká hadicí a nečistoty se vypustí otvorem ve spodní části úložného prostoru. V Pumě přitom najdete spousty dalších chytrých detailů, třeba zipem připevněné potahy sedadel, které lze snadno odepnout a vyprat.
Nejúspornější variantou pohonu Fordu Puma je inteligentní mild-hybridní soustava se zážehovým litrovým motorem EcoBoost v kombinaci se startér-generátorem a baterií typu lithium-ion o napětí 48 voltů. Startér-generátor dokáže při jízdě dodat až padesát procent točivého momentu a téměř šestnáct koní výkonu, což např. výrazně zvyšuje schopnost okamžité akcelerace z nízkých otáček a samozřejmě i pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva. Při brzdění soustava naopak rekuperuje elektrickou energií a dobíjí baterii. Ford Puma v mild-hybridní verzi bude k dispozici v kombinaci se spalovacím motorem o výkonu 155 koní.
První vozy se na českých silnicích objeví už v lednu příštího roku.
Ford Kuga
Celoevropsky oblíbené SUV Ford Kuga se na e-Salonu poprvé představí v nové generaci: se zcela novým dynamickým designem, ještě prostornější a přitom lehčí než dříve. Nová Kuga však bude také nejvíce elektrizovaným modelem v celé dosavadní historii firmy Ford. Bude se totiž vyrábět jako plug-in hybrid, mild-hybrid a později také jako tzv. full hybrid. Na e-Salonu se nová Kuga představí ve verzi plug-in hybrid. Ta je vybavena čtyřválcovým atmosférickým benzinovým motorem o objemu 2,5 litru, pracujícím v tzv. Atkinsonově cyklu, ve spojení s elektromotorem napájeným lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh. Celá soustava dává výkon 225 koní a vůz může na čistě elektrický pohon ujet více než padesát km. Díky tomu nabízí nová Kuga také mimořádně příznivou hodnotu spotřeby a emisí CO2, totiž 1,2 l/100 km a 29 g/km (WLTP). Baterie se dobíjí rekuperací při brzdění, lze ji však dobít také přes nabíjecí port v předním blatníku z běžné 230 V sítě. Plné nabití tímto způsobem trvá přibližně čtyři hodiny. Při jízdě si řidič může vybrat ze čtyř režimů práce motoru: automatického, plně elektrického, plně „benzinového“ nebo dobíjecího.
Na českém trhu se nový Ford Kuga objeví během března příštího roku a kromě hybridních verzí bude k dispozici i s motory 1.5 EcoBoost a 1.5 a 2.0 EcoBlue.
Ford Explorer
Největším SUV s modrým oválem ve znaku bude na českém i evropském trhu zcela nová generace Fordu Explorer. Toto sedmimístné SUV se na e-Salonu představí s pokrokovým plug-in hybridním pohonem. Ten kombinuje třílitrový zážehový šestiválec EcoBoost s elektromotorem a baterií – a celkový výkon této soustavy činí úctyhodných 450 koní, točivý moment 840 Nm a dojezd čistě na elektřinu až 40 km. Nový Explorer je sériově vybaven pohonem všech čtyř kol spojeným se samočinnou desetistupňovou převodovkou a řidič si bude moci vybrat mezi úhrnem sedmi jízdními režimy. K dispozici mu bude i spousta asistenčních systémů, například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek nebo udržení a vedení uprostřed jízdního pruhu.
Ford Explorer figuruje v USA jako pojem už od nástupu své první generace, která v roce 1991 znamenala začátek vzestupu kategorie vozů SUV, jehož jsme dnes svědky i v Evropě. Ve své šesté generaci přichází Explorer s technickými řešeními, která zachovávají všechny výhody vozu SUV včetně schopnosti jízdy mimo silnice, ale kombinují je zároveň s mimořádnou ekologičností. Také model Explorer je možné dobíjet přes speciální port za levým předním blatníkem – a také v něm může řidič volit mezi čtyřmi režimy práce pohonné soustavy, podobně jako u modelu Kuga. Předpokládáné hodnoty emisí CO2 a spotřeby činí u nového Exploreru 78 g/km, resp. 3,4 l/100 km (WLTP). Do Evropy se nový Explorer bude dovážet jen v této plug-in hybridní verzi a na české silnice vyjede v dubnu či květnu příštího roku.
Veletrh e-Salon otevře své brány pro veřejnost na výstavišti PVA v Praze- Letňanech 15. listopadu – a všechny hybridní novinky Fordu si zájemci mohou prohlédnout v hale číslo 3.