V roce 2021 plánuje Ford uvést na trh dodávku Ford Transit s čistě elektrickým pohonem. Letos přijde do prodeje velkoprostorový model Tourneo Custom Plug-In Hybrid s přepokládaným dojezdem na elektřinu ve vzdálenosti 50 km. Počítá se také s rozšiřováním nabídky speciálních nástaveb a s rozrůstáním sítě Transit Center.
Konkrétně Ford oznámil, že by se v roce 2021 měl začít prodávat nový Ford Transit s elektrickým pohonem, odhalil nový osmimístný velkoprostorový model Tourneo Custom Plug-In Hybrid, jenž se začne v Evropě prodávat koncem roku 2019, oznámil novou iniciativu, zaměřenou na minimalizaci prostojů užitkových vozů kvůli údržbě, představil novou aplikaci FordPass Pro, určenou zejména menším firmám a živnostníkům a oznámil rozšíření programu kvalifikovaných výrobců nástaveb. Dnes má program po Evropě 100 akreditovaných partnerů, do roku 2020 by se měl jejich počet zdvojnásobit.
Zatím jako funkční prototyp se představuje nový elektrický Transit, který se začne vyrábět v roce 2021. Bude k dispozici v několika variantách karoserie s konkurenceschopným užitečným zatížením. Elektrické hnací ústrojí je navrhováno v takové podobě, aby dojezd odpovídal praktickým potřebám městských rozvážkových firem.
Ve spolupráci se společností StreetScooter již Ford vyrábí elektrifikovaný užitkový StreetScooter Work XL, který vychází z Transitu a montuje se v továrně Ford v německém Kolíně nad Rýnem. Jeho provozovatelem je Deutsche Post DHL, ale v v průběhu letošního roku budou vozy Work XL nasazeny do zkušebního provozu u několika dalších firem z Německa, Nizozemska a Belgie.
Provozovatelům, kteří se potřebují pohybovat v nízkoemisních zónách, nabídne Ford již koncem roku 2019 Transit Custom Plug-In Hybrid s možností bezemisního provozu bez obav z nedostatečného dojezdu. Přední kola Transitu Custom Plug-In Hybrid jsou poháněna výlučně elektromotorem. Napájení elektromotoru zajišťuje soustava lithio-ionových akumulátorů o kapacitě 13,6 kWh. Zážehový motor Ford 1,0 EcoBoost zde slouží jen k dobíjení akumulátorů v případě potřeby. Cílový dojezd vozu činí 50 km v elektrickém režimu s nulovými emisemi a 500 km s pomocí spalovacího motoru. Stejné hnací ústrojí dostane rovněž velkoprostorový osmimístný model Tourneo Custom Plug-In Hybrid.
Prototypy modelu Transit Custom Plug-In Hybrid v současnosti procházejí provozními zkouškami v Londýně. Další testování zanedlouho začne ve španělské Valencii a v německém Kolíně nad Rýnem.
Od poloviny roku 2019 Ford začne evropským zákazníkům nabízet další typ elektrifikovaného pohonu pro užitkové vozy - mild-hybrid se 48 V technologií v modelech Transit, Transit Custom a Tourneo Custom pod obchodním označením EcoBlue Hybrid. Mild-hybridní modely s motorem 2,0 EcoBlue nabídnou snížení spotřeby paliva asi o 3 % podle cyklu WLTP, v městském provozu s častým zastavováním může úspora dosáhnout až 8 %.