Ford Mondeo kombi HEV u pražské kurýrní služby

1 nový názor
Autor: Redakce

Český Ford se rozhodl prověřit nízkou spotřebu nového Fordu Mondeo kombi HEV v praxi. Dohodl se proto s doručovací službou Takecars na bezplatné měsíční zápůjčce. Během ní vůz jezdil v každodenním nasazení stejně jako ostatní služební auta společnosti. Mondeo vyjíždělo zejména na trasy po Praze nebo do nepříliš vzdálených měst, např. do Kladna. Během své měsíční služby v podmínkách každodenního rozvážkového provozu najelo Mondeo HEV celkem 5100 km a dosáhlo průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Ta byla mimochodem nižší než u všech ostatních vozů, které tato zásilková společnost používá. Jde o malé dodávky, resp. o běžné vozy malé a nižší střední třídy, vybavené vznětovým motorem.

Po celou dobu byl řidičem hybridního Mondea kombi Oldřich Halama, který se s vozem velmi rychle sžil. „Běžně jezdím s menší dieselovou dodávkou jiné značky, ale s Fordem Mondeo HEV kombi jsme si rychle porozuměli. Chce to jen citlivou nohu na plynu a odhad pro provoz, aby člověk mohl něco ujet na čistě elektrický pohon a aby také dal autu možnost rekuperačně dobíjet baterii při jízdě bez plynu a při brzdění. S hybridním Fordem Mondeo jsem jezdil zejména v Praze a jejím okolí a spotřeba byla vždy nižší než u mého běžného vozu,“ říká zkušený řidič, který už najel přes milion kilometrů v Evropě i v Severní Americe.

Ford Mondeo kombi HEV se po měsíci služby ukázal být nejúspornějším členem flotily Takecars. Dispečer firmy spočítal, že celková roční úspora v nákladech na palivo by u Fordu ve srovnání s dalšími firemními vozy činila od 11 000 do 19 800 Kč. Tento fakt se stal jedním z důvodů, proč se vedení kurýrní služby Takecars s českým Fordem dohodlo na následném odkoupení vozu, prvním hybridem ve službách této firmy.

Radovan (neregistrovaný)
Používání naftových motorů u rozvážek je jedna z největších katastrof pro města. Hluk, vibrace, smrad a jedy z neustále se v kolonách ploužících, zastavujících se a rozjíždějících vozů, jejichž motor jede v naprosto neekonomickém režimu. Aby neodvařili za měsíc startér, kurýři běžně během předávek zásilek nechávají auto běžet na volnoběh a přidávají další porce smradu a jedu, kamkoliv něco dovezou. Najednou zjistili, že HEV je levnější na provoz. A co teprve PHEV, tedy plugin hybrid, který by v noci stál a nabíjel se levně noční elektřinou, aby pak ujel za den 50-70 km čistě na elektřinu. Ona auta totiž většinou kolem 100-150 denně najedou, více výjimečně, protože prostě není komu vozit a v noci lidi spí. No a pokud by se poohlédli po elektrickém autě s rezervou dojezdu, tak by zjistili, že mohou jezdit za hubičku, bez kraválu, jedů, vibrací a smradu zároveň.
  • Našli jste v článku chybu?