Ford Ka+ oficiálně dorazil na český trh. Je to indický nástupce modelu Fusion

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Ford Ka+ nemá nic společného s hatchbackem Ka

  • Fakticky se jedná o vůz, který chce navázat na model Fusion

  • Ford opouští segment nejmenších aut, naopak mezi kompakty nabídne hned dva modely

  • Nový hatchback se vyrábí v Indii

  • V nabídce je jediná verze s atmosférickým motorem, manuální převodovkou, pětidveřovou karoserií a cenou od 288 900 Kč

Dnešním dnem oficiálně vstoupil na český trh nový Ford Ka+. Pokud se vám teď vybavují asociace na malý hatchback Ka, zapomeňte na něj. Tahle novinka totiž nemá s dosud nejmenším modelem v nabídce Fordu nic společného. Základem je totiž indický Ford Figo (respektive dosluhující Fiesta), který se vyrábí pro asijské trhy také s karoserií sedan. Ačkoliv výrobce znovu použil označení Ka, fakticky se jedná o nástupce modelu Fusion.

Doporučujeme: Nový Ford Fiesta se představí 29. listopadu. Premiéru bude možné sledovat online

Ford se k tomuto kroku údajně rozhodl kvůli tomu, že segment nejmenších hatchbacků by měl v dlouhodobém horizontu klesat, ale kategorie kolem automobilů typu Škody Fabia by měla naopak lákat čím dál více zájemců. Hatchback Ka+ míří na spodní okraj (konkurentem má být třeba i Dacia Sandero), zatímco Fiesta, která se brzy představí ve své nové generaci, zamíří na horní okraj kategorie. Obavy o to, že by si zrovna tyto dva modely mohly brát zákazníky, opravdu nejsou na místě.

_DSC0705 Ford Ka+ je faktickým nástupcem modelu Fusion, který před lety dokázal na českém trhu přilákat hodně zákazníků. Novinka míří zejména na zákazníky starší padesáti let

Kromě skutečnosti, že Ka+ vychází z úplně jiného základu, je důvodem také připravená nabídka. Ta má za cíl být co nejjednodušší. Proto v ceníku najdete pouze jeden atmosférický motor, výhradně manuální převodovku, jednu výbavu a pouze pětidveřovou karoserii. Fiesta bude k dispozici s celou paletou motorizací, bohatou výbavou, automatem i třídveřovou karoserií.

Ford Ka+ Hyundai i20 Škoda Fabia Ford Fusion 2011
Délka (mm) 3929 4035 3992 4013
Šířka (mm) 1695 1734 1732 1724
Výška (mm) 1524 1474 1467 1534
Rozvor náprav (mm) 2489 2570 2470 2486

Ford Ka+ hodlá oslovit zákazníky hlavně bohatou nabídkou vnitřního prostoru. Podle údajů automobilky jde o vůz s nadprůměrně velkým interiérem. Po prvním setkání s tímto modelem musím uznat, že na tom něco pravdy bude. Vzadu sice nečeká nekonečný prostor pro kolena, ale i já s výškou 190 cm se sem vejdu celkem dobře. Objem zavazadelníku dosahuje hodnoty 270 litrů.

_DSC0680 Zavazadelník disponuje v základním uspořádání objemem 270 litrů. Po sklopení opěradel se dostanete na 549 litrů
_DSC0685 Interiér je velmi jednoduchý a praktický. Ford Ka+ nabídne 21 různých odkládacích přihrádek. Zákazníky potěší také nadprůměrný vnitřní prostor

Po stránce zpracování a použitých materiálů nečekejte zázraky. Ka+ je přece jen hlavně jednoduchý automobil s relativně nízkou cenou. V interiéru to bezpečně poznáte. Na základě krátkého setkání bych si troufal tvrdit, že zrovna taková Škoda Fabia, na kterou novinka také míří, je v tomto směru dále. Mimoevropský původ poznáte třeba také podle velmi tenkých dveří, malého zakrytí vnitřní strany pátých dveří nebo absence tlačítka, kterým byste si páté dveře otevřeli. To najdete pod volantem u řidiče. Případně lze páté dveře odjistit přes dálkové ovládání.

Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT – Otázka za milion

Ford ale uvádí, že Ka+ sází především na praktickou stránku věci. Důkazem budiž skutečnost, že uvnitř najdete dohromady 21 odkládacích přihrádek. A to včetně té v palubní desce, ke které se dostanete jen po otevření dveří řidiče. Případné nedostatky ve zpracování bude Ka+ kompenzovat bohatou výbavou. Už v základu dostanete manuální klimatizaci, přední elektricky ovládaná okna, Bluetooth nebo šest airbagů.

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT
Zdvihový objem válců (cm3): 1196
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 63/5000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 112/4000
Převodovka: manuální pětistupňová
Akcelerace 0-100 km/h (s) 13,3
Nejvyšší rychlost (km/h) 169
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 6,6/4,0/5,0

Indická novinka se značkou Ford je k dispozici pouze s atmosféricky plněným čtyřválcem 1.2 Ti-VCT o výkonu 63 kW (85 koní). Na některých trzích si zájemci mohou pořídit i jiné motory, ale ty se u nás vůbec prodávat nebudou. Dynamika samozřejmě není nijak oslnivá (akcelerace 0-100 km/h za 13,3 s), ale pro jízdy po městě zaručeně stačit bude. Motor jako takový je tichý a podle oficiálních údajů by si měl vystačit s přídělem zhruba pěti litrů benzinu na sto kilometrů.

_DSC0697 Oproti modelu Figo má evropská verze přepracovaný podvozek, strmější řízení a nižší světlou výšku. Konkurence vzniklá přímo v Evropě ale jezdí lépe

Tou vůbec nejsilnější stránkou nového Fordu na českém trhu je ovšem jízdní komfort. Kombinace měkce naladěného podvozku s vysokoprofilovými 15" pneumatikami o rozměru 195/55 má své velké výhody (jiná velikost k dispozici není). Tenhle podvozek dokáže vyžehlit nerovnosti způsobem, jaký mu mohou podstatně dražší konkurenti pouze závidět.

Doporučujeme: Ford po 91 letech končí s výrobou aut v Austrálii

Ford Ka+ míří na zákazníky starší padesáti let, kteří nejvíce ocení vyšší posaz a tím pádem i snazší nastupování, stejně jako velmi pohodlný podvozek. Na českém trhu se novinka prodává s cenou od 288 900 Kč. Připlatit můžete třeba za vyhřívaná přední sedadla, tempomat, kožený volant, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, metalízu nebo litá kola. Vůz se vyrábí v nové indické továrně Sanand.

Uvidíme, jakého přijetí se nový Ford Ka+ dočká. Po první krátké jízdě je jasné, že jde o na poměry dané kategorie prostorné a zejména pohodlné auto, na kterém je ale laciný původ přece jen znát.

  • Našli jste v článku chybu?